Thursday, July 20, 2023

Toimintakyvytön natsihallitus tuhoaa Suomen ulkoa ja sisältä – ja se on NATO:lle vain hyödyksi





TOIMINTAKYVYTÖN NATSIHALLITUS TUHOAA SUOMEN ULKOA JA SISÄLTÄ – JA SE ON NATOLLE VAIN HYÖDYKSI









Helsingin yliopiston dosentti ja valt.tri Johan Bäckman kertoo, miten Suomen hallitus tuhosi lyhyessä ajassa hyvinvointivaltion, elintason, terveydenhoidon, koulutuksen, sananvapauden ja puolueettomuuden, ja korvasi ne natsismilla. 


"TEHTAANPUISTON HOMON KANSSA mietin hetken, että jospa hakisin yläkerrasta pyssyn ja ampuisin päähän".

"Jos mulle annettaisiin ase, [somalilapsien] ruumiita tulisi ihan lähijunassakin". 

"Onnittelut erinomaisesta vaalinumerosta. Tiedän, että se on voittava kortti. Tämä 88 viittaa tietenkin kahteen H-kirjaimeen". 

"Me natsit ei oikein tykätä semmoisista jutskujutuista". 

"Meidän ei pidä olla niin sinisilmäisiä, että pian emme ole enää sinisilmäisiä". 

"Venäjä eliitin täytyy väistyä ja tämän julman johdon väistyä". 

"Jokaisen rehellisen ihmisen on iloittava kun venäläiset sotilaat kuolevat ja toivottava, että heitä kuolisi mahdollisimman paljon". 

"Olemme yksimielisiä siitä että venäläisten tappaminen on oikeutettua ja välttämätöntä".

Näitä lauseita ei ole poimittu Hitlerin, Göringin tai Göbbelsin puheista, eikä terroristien tai uusnatsien salaisesta chatista. Ne ovat lähtöisin Suomen jothohenkilöiltä, perussuomalaisten tuoreilta ministereiltä ja eduskunnan uudelta puhemieheltä.

Homomiehen teloittamisesta ampumalla puistossa haaveili Jussi Halla-aho, persujen ex-puheenjohtaja ja eduskunnan puhemies, joka ei erityisemmin ole katunut lausuntojaan.

Somalilasten joukkoteloituksesta paikallisjunassa unelmoi Halla-ahon suojatti Riikka Purra, persujen nykyinen puheenjohtaja ja valtiovarainministeri.

Adolf Hitlerin nimissä ehdokkaaksi asettautui ulkomaankauppaministeri Vilhelm Junnila, jonka paikka pian vapautettiin vielä kovemmalle natsille Wille Rydmanille. Hän peräti tunnusti olevansa natsi, joka ei pidä juutalaisista.

Suomalaisten sinisilmäisyyttä muiden kustannuksella Mengele-tyyliin vaati sisäministeri Mari Rantanen, ex-poliisi, joka kannataa myös rasistista väestönvaihto-salaliittoteoriaa.

Venäjän hallituksen syrjäyttämistä vaati oikeusministeri Leena Meri eduskunnan istuntosalissa ja kirkaisi päälle ukronatsien sotahuudon "S**** U*****"! Sitä on toistellut valitettavan moni, tietämättä, mitä se varsinaisesti tarkoittaa ja mistä se on peräisin. 

Venäläisten tappamista on vaatinut Halla-aho monessakin yhteydessä, eikä hän tarkoita vain sotilaita, vaan myös siviileitä, joita joukkomurhattiin tuhansia suomalaisilla keskitysleireillä miehitetyssä Karjalassa Suuren isänmaallisen sodan aikana.

Kaikki tämä siis tapahtuu Suomessa, joka vielä vähän aikaa sitten ylpeili ihmisoikeuksien kunnioituksella, tasa-arvolla ja vihapuheen torjunnalla, puhumattakaan Suomen maailmankuulusta puolueettomuudesta ja hyvistä suhteista Venäjään. Mutta nyt pääasiallinen vihapuhuja on Suomen hallitus itse, mikä ihmetyttää kaikissa maanosissa.

Tietenkin monet suomalaiset kaikilla alustoilla, valtamediasta someen, ovat shokissa ja vaativat natsihallituksen kaatamista. Suomen uusi fyyreri Halla-aho, joka uhoaa vaatimalla venäläisten joukkomurhaamista, tietenkin estää luottamusäänestykset. Onhan hän nyt fyyreri, joka tekee mitä huvittaa.

Kaiken tämän keskellä Orpo näyttää todella orpolta. Hän joutuu todistamaan Suomen historian kammottavinta maineenhallinnan pettämistä kansainvälisessä mediassa, missä suomalaisten johtohenkilöiden kerrotaan hekumoineen homomiehen teloittamisella puistossa tai somalilasten joukkomurhalla paikallisjunassa. Myös pahimmat uusnatsit ja terroristit saattavat jopa yllättyä, he kun jäävät Suomen natsihallitukselle toiseksi.

Skandaali ei tietenkään haittaa NATO:a, päin vastoin. Itse asiassa brittilehdistö näyttää nautiskelleen asialla. Ei ole mitenkään tavatonta, että brittikuninkaalliset flirttailevat natsismin ja siirtomaarasismin kanssa. Muistetaan natsiunivormussa kansainväliselle lehdistölle kukkoillut prinssi Harry.

Eduskunnan fyyreri Halla-aho on ammatiltaan slaavilaisten kielten filologi. Hän oli töissä Suomen Kiovan lähetystössä ja imi itseensä ukronatseilta kaiken mitä imeä voi. Hän laati ensimmäisn suomi-ukraina-sanakirjan.

Halla-ahon suurin saavutus on Korkeimman oikeuden tuomio kiihottamisesta kansanryhmää vastaan ja uskonrauhan rikkomisesta. Hän oli panetellut somaleita ja Islamin Profeettaa. Natsipiireissä tuomiota pidettiin tietenkin vain saavutuksena ja kunnianosoituksena.

Halla-aho myös ilmoitti haluavansa presidentiksi tammikuun 2024 vaaleissa. Tosin jo puhemiehen roolissa hän käyttäytyy kuin aito fyyreri.

Miten tämä kaikki voi olla mahdollista? Vain vähän aikaa sitten pääministeri Marin, joka naimisissa ollessaan keräsi kansainvälistä mainetta iskemällä miehiä Helsingin yössä, tuhosi lyhyessä ajassa oman avioliittonsa lisäksi kaiken mitä Suomesta voi tuhota: hyvinvointivaltio, elintaso, terveydenhoito, koulutus, puolueettomuus... Niiden sijaan Marinin Suomen ulkopolitiikan doktriiniksi nousi venäläisten tappaminen ja prioriteeteiksi lähettää lisää aseita Ukrainaan, huutaa Ukrainan voittoa, liputtaa Ukrainan lipulla ja huutaa "S*** U*****"-natsitervehdystä kaikkialla, myös eduskunnassa.

Kokoomuspuolueella on kokemusta venäläisten tappamisesta. Kokoomuksen nuorisojärjestön johtaja Jukka Romppainen tuomittiin elinkautiseen venäläisen naapurinsa, Krimiltä Helsinkiin muuttaneen eläkeläisnaisen Irina Kirillovan murhasta. Kokoomus ei erottanut Romppaista puolueesta. Päin vastoin, silloinen puoluesihteeri Minna Arve kuvaili murhaa tekijän, ei uhrin tragediaksi. Nyt Turun pormestari Arve vaatii kaupunkinsa puhdistamista kaikesta venäläisestä patsaista diplomaatteihin. Arven uusimman natsihyökkäyksen kohteena on venäläisdiplomaattien piskuinen kesämökki. 

Marin toteutti täydellisen ukrainisaation: Leninin patsaat kaadettiin, Ukrainan liput nostettiin salkoon, venäläisten tappamisesta tehtiin ulkopoliittinen doktriini ja venäläisviha nostettiin pääteemaksi politikassa, hallinnossa, yhteiskunnassa ja mediassa. On ihan loogista, että Marinin jälkeinen hallitus on toisen maailmansodan jälkeen ensimmäinen hallitus maailmassa, joka ihannoi natsiaatteita ja natsiarvoja. Marin teki sen mahdolliseksi.

Juuri Marinin ansiosta suomalaiset poliitikot alkoivat käyttäytyä aivan kuin Venäjää ei olisi olemassa. Juuri Marin käski suomalaisten yritysten poistua Venäjältä ja venäläisten turistien häipyä Suomesta. Marinia ei kiinnostanut Itä-Suomen suistumineen köyhyyteen. Juuri Marin ohjasi Suomen NATO:on kansalta mitään kysymättä, ilman kansanäänestystä.

"Olen ollut pasifisti, mutta nyt huomaan iloitsevani tapetuista venäläisistä sotilaista", esimerkillinen suomalainen Osmo Soininvaara ilmoitti ylpeänä koko kansalle. Venäläisen tappamisen palvonta näkyykin rivien välissä miltei kaikessa nykyisen ja edellisenkin hallituksen toiminnassa. Kuoleman kultti on olennainen osa natsismia. 

NATO ei voisi olla tyytyväisempi. Suomen alue kuuluu nyt USA:lle, joka voi tulla ja mennä miten haluaa. Tietenkin toimintakyvytön hallitus ja sisäinen kaaos ovat tässä vain eduksi. Sehän todistaa Suomen ukrainisaation täydellisestä onnistumisesta. Washingtonissa kilistellään shampanjaa, kun Suomi taantui itäeurooppalaisen NATO-maan ulkoa ohjattuun kaaokseen. Mutta ilmeisesti vain huonompaan suuntaan ollaan menossa. 

Suomen tuhonnut ja Ukrainan voitosta kirkunut kauneuskuningatar Marin on päättänyt lopettaa poliitiikan tekemisen näihin onnistuneisiin suorituksiin. Hän on nyt kansainvälinen puhuja, joka tienaa kymmeniä tai satoja tuhansia jokaisesta puheestaan, joissa hän ei unohda valistaa yleisöään Venäjän olemassaolon oikeudettomuudesta.

Toki demareilla on oma varsinainen natsikriisinsä. Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman on kuvattu alastomana kommadopipossa ase kädessä, ympärillään miehiä samassa asussa tekemässä natsitervehdyksiä. Jos ette usko, hakekaa kuvat netistä. Mikään ei enää yllätä.

Tämä kertoo länsimaisen politiikan kriisistä: valtaan on noussut roskajoukko, jolla ei ole käsitystä sivistyneen maailman moraaliarvoista eikä ihmiskunnan saavutuksista. Perussuomalaiset eivät kuulu länsimaiseen sivilisaatioon, kuten siihen ei kuulu myöskään vieraita miehiä öisin baareissa iskevä naimisissa oleva pääministeri.

Myös eduskunnan seniori Ben Zyskowicz kannattaa natseja avoimesti, vaikka hänen isänsä joutui kärsimään Auschwitzin keskitysleirillä. Ben tukee sekä Helsingin että Kiovan natseja eikä lausu mitään niitä vastaan. Suomen juutalainen voi siis olla myös natsi, mikä ei ole yllätys. Myös jatkosodassa moni Suomen juutalainen palveli mielellään natseja, mikä on vaiettu salaisuus.

Kokoomuksella ei enää ole laittaa televisioon parempaa asiantuntijaa tilannetta selvittämään, kuin juutalainen natsi. Televisiossa hän esiintyy aina ukronatsien tunnus rinnassaan. 

Piskuinen Ruotsalainen kansanpuolue RKP edustaa jalosukuisempaa natsismia. RKP:n aatteellinen isä A. O. Freudenthal oli kuuluisa rasisti, joka piti suomalaisia huvittavan alkeellisena alempana rotuna. Harva tietää että pahamaineinen fyyreri Halla-aho on taustaltaan ruotsalainen aatelinen Bergroth. Tästä näkökulmasta Halla-aho varmasti halveksuu ex-oikeusministeri Henrikssonia, joka Halla-aholle lienee vain degeneroitunut rantaruotsalainen.

Asiat eivät voisi olla Suomessa huonommin. Kansa on jo kaduilla. Suomen maineelle ei olisi voitu aiheuttaa suurempaa vahinkoa.

Entäs demokratia? Suomi on ainoa maa maailmassa, missä ei ole vaalitarkkailua, kun puoluevirkailijat laskevat omien puolueidensa äänet. Toimivia valitusmekanismeja vaalituloksesta ei ole. Hallitusta ei muodosteta demokraattisesti, vaan puolueiden salaisissa nevotteluissa. Ministereistä päättää puolue itsenäisesti.

Olipa kerran Suomi, jolla oli kuuluva ääni kansainvälisessä politiikassa… Nyt Suomella ei enää ole omaa ääntä, Suomi on kauhusta mykkä, haudoistaan nousseet natsit ovat hallituksessa, Suomi on kuollut. Se elää enää muistoissamme ja unelmissamme, mutta menneeseen ei ole enää paluuta.

Jäljellä on hyväntahtoinen Suomen kansa, jonka Venäjän tsaarit nostivat kansakunnaksi ja Venäjän bolshevikit itsenäiseksi valtioksi, ja joka kehitti maailman menestyneimmän ulkopolitiikan. Tätä hyvää kansaa alistivat aikanaan natsit, nyt sitä alistavat natsien perilliset, NATO, joka käy totaalista sotaa Venäjää vastaan. Tämä ei ole Suomen kansan tahto.

Kuka on vastuussa? Juridisessa vastuussa Suomen natsifikaatiosta ja ukrainisaatiosta ovat entinen pääministeri Marin, joka tuhosi Suomen ja avasi helvetin portit, ja presidentti Niinistö, joka ajoi Suomen NATO:on ilman kansanäänestystä ja nimitti päälle natsihallituksen.

Suomen avoin natsipropaganda, venäläisten tappamisella uhoaminen, ukronatsien yllyttäminen ja varustaminen sotaan ja kansanmurhaan, rauhan estäminen ja NATO:lla uhkaaminen – ovat sotarikoksia ja kansainvälisen oikeuden loukkauksia.

Ai niin ja ehkä joku muistaa, että Pariisin rauhansopimus on Suomessa edelleen voimassa. Siinähän määritellään paitsi Ahvenanmaan demilitarisaatio, myös Suomen rajat. Mutta ilmeisesti nekään eivät merkitse Niinistölle enää mitään. Tärkeintähän on tappaa venäläisiä mahdollisimman paljon.

Mitä sotarikollisille pitäisi tehdä? Avoin natsipropaganda Suomen hallituspiireissä on asia, mikä voidaan nostaa YK:n käsittelyyn tai tulevan Donbassin sotarikostribunaalin syyteaineistoon koskien ukronatsien ja heidän liittolaistensa sotarikoksia. Tietenkin ne jotka kirjoittavat kuten Hitler, Göring ja Göbbels, voivat saada myös osakseen yhtä kurjan lopun.

Kuten tiedetään, Suomen pääkonsulaatti Pietarissa on tarkoitus sulkea. Ehdotankin rakennuksen kansallistamista ja muuttamista Antifasistiseksi koulutus- ja tiedotuskeskukseksi sekä Karjalan suomalaismiehityksen ja Leningradin piirityksen kansanmurhien museoksi.

Kaikeksi onneksi Suomen elinkelvoton ja sairas natsihallitus pian kaatuu. Mutta siihen menee kuukausia, minkä aikana fyyreri Halla-aho pumppaa hillotolpiltaan natsiklikilleen niin paljon valtion varoja kuin mahdollista. Sitten aloittaa seuraava hallitus, joka voi olla vieläkin kauheampi ja huonompi. Painajainen on vasta alussa.


JOHAN BÄCKMAN

Valt.tri, dosentti, Helsingin yliopisto

Suomennos Stolica-lehdessä 20.7. julkaistusta venäjänkielisestä artikkelista, linkki alkuperäiseen artikkeliin.  

Friday, September 30, 2022

Vladimir Putinin puhe Kremlissä 30.9.2022

Hyvät Venäjän kansalaiset, Donetskin ja Luganskin kansantasavaltojen kansalaiset, Zaporožjen ja Hersonin alueiden asukkaat, valtionduuman kansanedustajat, Venäjän federaation senaattorit! Kuten tiedätte, Donetskin ja Luganskin kansantasavalloissa sekä Zaporožjen ja Hersonin alueilla järjestettiin kansanäänestykset. Niiden tulokset on julkistettu ja ne ovat tiedossamme. Ihmiset ovat tehneet valintansa. Se valinta on täysin yksiselitteinen.

Tänään allekirjoitamme sopimukset Donetskin kansantasavallan, Luganskin kansantasavallan, Zaporožjen alueen ja Hersonin alueen liittämisestä Venäjään. Olen varma, että liittoneuvosto tukee perustuslaillisia lakeja, jotka koskevat Venäjän neljän uuden alueen hyväksymistä ja muodostamista, Venäjän federaation neljää uutta subjektia, koska tämä on miljoonien ihmisten tahto. Tämä on tietenkin heidän oikeutensa, heidän luovuttamaton oikeutensa, joka on vahvistettu YK:n peruskirjan ensimmäisessä artiklassa, jossa nimenomaisesti todetaan kansojen yhtäläisten oikeuksien ja itsemääräämisoikeuden periaate.

Toistan: tämä on luovuttamaton ihmisoikeus. Se perustuu historialliseen yhtenäisyyteen, jonka nimissä Venäjää vuosisatojen ajan muinaisesta Venäjästä lähtien luoneet ja puolustaneet esi-isiemme sukupolvet ovat voittaneet. Rumjantsev, Suvorov ja Ušakov taistelivat Novorossiassa. Katariina II ja Potjomkin perustivat sinne uusia kaupunkeja. Siellä isoisämme ja isoisoisämme seisoivat järkähtämättä kuolemaansa saakka Suuressa isänmaallisessa sodassa.

Muistamme ikuisesti Venäläisen kevään sankareita, jotka eivät hyväksyneet uusnatsien vallankaappausta Ukrainassa 2014. Niitä, jotka antoivat henkensä oikeudestaan puhua äidinkieltään, säilyttää kulttuurinsa, perinteensä, uskonsa ja oikeuden elää. He ovat Donbassin sotureita, Odessan Hatynin marttyyreita, Kiovan hallinnon järjestämien epäinhimillisten terrori-iskujen uhreja. He ovat vapaaehtoisia kansanmiehiä. He ovat tavallisia ihmisiä, lapsia, naisia, vanhuksia, venäläisiä, ukrainalaisia, mitä erilaisimpien kansallisuuksien ihmisiä. Heitä ovat Donetskin todellinen kansanjohtaja Aleksander Zahartšenko, kenttäkomentajat Arsen Pavlov ja Vladimir Žoga, Olga Kotšura ja Aleksei Mozgovoi. Luganskin tasavallan syyttäjä Sergei Gorenko. Laskuvarjojääkäri Nurmagomed Gadžimagomedov ja kaikki sotilaamme ja upseerimme, jotka kärsivät erikoisoperaatiossa sankarikuoleman. He ovat sankareita. He ovat Suur-Venäjän sankareita. Pyydän teitä kunnioittamaan heidän muistoaan hiljaisella hetkellä.

Miljoonien ihmisten valinnan takana Donetskin ja Luganskin kansantasavalloissa sekä Zaporožjen ja Hersonin alueilla on yhteinen kohtalomme ja tuhatvuotinen historiamme. Tämän henkisen yhteyden ihmiset antavat eteenpäin lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Koettelemuksistaan huolimatta he vaalivat vuosien halki rakkautta Venäjää kohtaan. Tätä tunnetta meissä kukaan ei voi tuhota. Juuri siksi sekä vanhemmat sukupolvet että nuoriso, Neuvostoliiton tragedian jälkeen syntyneet, äänesstivät yhteisäisyytemme ja yhteisen tulevaisuutemme puolesta.

Vuonna 1991 Belovežskajan luonnonpuistossa, kansalaisten tahtoa kysymättä, tuon ajan puolue-eliitin edustajat päättivät hajottaa Neuvostoliiton. Yhtäkkiä ihmiset oli revitty irralleen kotimaastaan. Tämä repi ja rikkoi kansallisen yhteisöllisyytemme ja laajeni kansalliseksi katastrofiksi. Kuten aikanaan vallankumouksen jälkeen uusien valtioiden rajat piirrettiin kulisseissa, Neuvostoliiton viimeiset johtajat, vastoin kansanäänestyksessä 1991 ilmaistua kansan enemmistön tahtoa, hajottivat suuren maamme, pitäen sitä pelkkänä ilmoitusasiana.

He eivät täysin ymmärtäneet, mitä he olivat tekemässä ja mihin seurauksiin se väistämättä johtaisi. Mutta sillä ei ole enää väliä. Neuvostoliittoa ei enää ole, mennyttä ei saa takaisin. Eikä tämän päivän Venäjä sitä tarvitsekaan. Se ei ole tavoitteemme. Mutta ei ole mitään vahvempaa kuin se määrätietoisuus, jolla miljoonat ihmiset pitävät itseään kulttuurinsa, uskonsa, perinteidensä ja kielensä kautta osana Venäjää, valtiota, jossa heidän esi-isänsä ovat eläneet yhdessä vuosisatojen ajan. Ei ole voimakkaampaa kuin näiden ihmisten päättäväisyys palata pitkäaikaiseen, historialliseen Kotimaahansa.

Kahdeksan pitkää vuotta Donbassin asukkaat joutuivat kansanmurhan, pommitusten ja piirityksen kohteeksi. Hersonissa ja Zaporožjessa heihin yritettiin pakolla iskostaa vihaa Venäjää ja kaikkea venäläistä kohtaan. Kansanäänestysten aikana Kiovan hallinto uhkasi väkivallalla, tappaa opettajat ja vaalihuoneiden naistyöntekijät, pelotteli väkivaltaisella kostolla miljoonia ihmisiä, jotka tulivat antamaan äänensä. Mutta Donetskin, Zaporožjen ja Hersonin murtumaton kansa on sanansa sanonut.

Toivon että Kiovan poliitikot ja heidän länsimaiset nukkemestarinsa kuulevat ja painavat mieleensä tämän: Luganskin, Donetskin, Hersonin ja Zaporožjen asukkaista tulee kansalaisiamme ikuisesti.

Kehotamme Kiovan hallintoa välittömästi lopettamaan ampumisen, kaikki vihollisuudet ja sodan, jonka se aloitti vuonna 2014, sekä palaamaan neuvottelupöytään. Me olemme siihen valmiit, se on sanottu useampaan kertaan. Mutta kansan tahdosta Donetskissa, Luganskissa, Zaporožjessa ja Hersonissa emme neuvottele. Se asia on loppuun käsitelty, eikä Venäjä petä omiaan. Ainoa tie rauhaan on se, että Kiovan politiikot suhtautuvat tähän ihmisten vapaaseen tahdonilmaisuun kunnioittavasti, ei millään muulla tavalla.

Puolustamme maitamme kaikilla niillä voimilla ja keinoilla mitä meillä on ja teemme kaiken mahdollisen meidän ihmistemme hengen ja elämän turvaamiseksi. Tässä on meidän kansamme suuri vapautuksellinen missio.

Jälleenrakennamme ehdottomasti tuhotut kylät ja kaupungit, asunnot, koulut, sairaalat, teatterit ja museot, otamme uudelleen käyttöön ja kehitämme teollisuuslaitoksia, tehtaita, infrastrukturia, sosiaalihuoltoa ja eläkejärjestelmää, terveydenhuoltoa ja koulutusta.

Tietenkin jatkamme työtä turvallisuustilanteen parantamiseksi. Yhdessä teemme kaikkemme, jotta uusien alueiden kansalaiset tuntisivat suuren Synnyinmaamme, koko Venäjän kansan, koko maan, kaikkien tasavaltojen, kaikkien aluepiirien ja oblastien tuen.

Kunnioitetut ystävät, kollegat!

Osoitan sanani sotilaille ja upseereille, jotka osallistuvat sotilaalliseen erikoisoperaatioon, Donbassin ja Novorossian sotureille sekä niille, jotka osittaista liikekannallepanoa koskevan ukaasin jälkeen seisovat asevoimien riveissä toteuttaakseen isänmaallisen velvollisuutensa, sekä niille jotka itse ovat sydämensä kutsusta saapuneet kutsuntatoimistoon. Osoitan sanani heidän vanhemmilleen, vaimoilleen ja lapsilleeen kertoakseni heille, miksi kansamme taistelee, minkälainen vihollinen meillä on vastassa, kuka suistaa maailman uusiin sotiin ja kriiseihin, yrittäen niittää tästä sodasta omaa veristä satoaan.

Meidän maanmiehemme, veljemme ja sisaremme Ukrainassa, yhteisen kansamme venäläinen osa, on omin silmin nähnyt sen, mitä niin sanottujen länsimaiden hallitsevat piirit ovat valmistelleet koko ihmiskunnalle. Länsi on yksinkertaisesti pudottanut naamionsa ja paljastanut mitä se oikeasti on.

Neuvostoliiton romahduksen jälkeen länsi päätti, että maailman ja kaikkien meidän on ikuisesti alistuttava sen määräyksille. Tuolloin vuonna 1991 länsimaat laskivat sen varaan, että Venäjä ei enää toivu saamistaan iskuista vaan hajoaa lopullisesti. Se melkein pääsi tapahtumaan, muistamme 1990-luvun, hirvittävät vuodet, nälän, kylmyyden ja toivottomuuden. Mutta Venäjä nousi jaloilleen, syntyi uudelleen, vahvistui, otti itselleen uudelleen ansaitsemansa paikan maailmassa.

Sen lisäksi länsi on koko tämän ajan etsinyt kaikin keinoin uusia mahdollisuuksia lyödä meitä, heikentää ja hajottaa Venäjä, mistä se on aina haaveillut, murskata valtiomme, ajaa kansat toisiaan vastaan, syöstä ne köyhyyteen ja tuhoon. Länsi ei yksinkertaisesti siedä että maailmassa on olemassa maa nimeltä Venäjä – suuri, mahtava valtio suurine alueineeen, luonnonrikkauksineen ja kansoineen, joka ei milloinkaan tule elämään vieraiden käskyjen mukaan.

Länsi on valmis mihin tahansa säilyttääkseen uuskolonialistisen järjestelmän, joka sallii sen parasiitin tavoin ryöstävän maailmaa dollarin vallan ja teknologisen sanelun avulla ja keräämään ihmiskunnalta suojelurahaa säilyttääkseen tärkeimmän ansaitsemattoman hyvinvointinsa lähteen, hegemonin vuokran. Tässä on puhtain, tärkein ja itsekkäin motiivi. Siksi vain täydellinen kansojen suvereniteetin murskaaminen, desuverenisaatio, täyttää heidän tavoiteensa. Täältä kumpuaa heidän vihansa itsenäisiä valtioita, perinteisiä arvoja ja omaleimaisia kulttuureja kohtaan sekä yritykset horjuuttaa kansainvälisiä integraatioprosesseja, uusia maailmanvaluuttoja ja teknologisen kehityksen keskuksia. Heille on ratkaisevan tärkeää, että kaikki maat luopuvat suvereniteetistaan Yhdysvaltojen hyväksi.

Joidenkin valtioiden valtapiirit alistuvat tähän vapaaehtoisesti, hyväksyen itse tulemisensa vasalleiksi; muut lahjotaan ja pelotellaan. Jos muu ei onnistu, hävitetään kokonaisia valtioita, jätetään jälkeen humanitaarisia katastrofeja, onnettomuuksia, raunioita, miljoonia turmeltuja ja tuhottuja ihmiskohtaloita, terrorismipesäkkeitä, köyhyysvyöhykkeitä, protektoraatteja, siirtomaita ja puolisiirtomaita. Millään ei ole mitään väliä, tärkeintä on vain hyötyä.

Korostan vielä: juuri ahneudessa ja aikomuksessa säilyttää oma rajaton valta on länsiyhteisön Venäjää vastaan käymän hybridisodan tosiasiallinen ydin. Länsi haluaa riistää meiltä vapauden ja muuttaa meidät siirtomaaksi. Meille ei ehdoteta tasa-arvoista yhteistyötä, koska tarkoitus on ryöstää. Meitä ei haluta nähdä vapaana yhteiskuntana, vaan sieluttomana orjalaumana.

Länsimaille venäläinen ajattelu ja filosofia ovat suora uhka, siksi isketään meidän filosofeihimme. Meidän kulttuurimme ja taiteemme on heille vaara, joten se halutaan kieltää. Meidän kehityksemme ja kukoistuksemme on myös heille uhka, joka lisää kilpailua. Länsi ei siis tarvitse Venäjää, mutta me tarvitsemme!

Haluan muistuttaa, että kansamme rohkeus ja järkkymättömyys ovat toistuvasti rikkoneet aiemmat vaatimukset maailmanherruudesta. Venäjä on aina Venäjä ja tulee olemaan. Suojelemme arvojamme ja Synnyinmaatamme nyt ja aina.

Länsi uskoo että sitä ei uhkaa mitään ja se pääsee aina kuin koira veräjästä. Itse asiassa tähän asti se on aina päässytkin kuin koira veräjästä. Strategiset turvallisuussopimukset lentävät roskakoriin; korkeimmalla poliittisella tasolla saavutetut sopimukset julistetaan saduiksi; entisten johtajiemme samat vahvat lupaukset olla laajentamatta Natoa itään muuttuvat härskiksi petokseksi; sopimukset ohjuspuolustuksesta sekä keskimatkan ja lyhyen kantaman ohjuksista rikotaan yksipuolisesti keksityillä syillä.

Saamme kuulla joka suunnasta: länsi ylläpitää sääntöihin perustuvaa järjestystä. Mitkä säännöt? Onko kukaan edes nähnyt niitä? Missä ne on hyväksytty? Totta puhuen kyse on sekoilusta, silkasta petoksesta ja kaksois- tai kolmoisstandardeista! Vain typerykset uskovat niihin.

Venäjä on mahtava tuhatvuotinen suurvalta, valtiosivilisaatio, joka ei milloinkaan tule elämään keksittyjen ja väärennettyjen ohjeiden mukaan.

Juuri ns. länsi, joka sotki jalkoihinsa rajojen loukkaamattomuuden periaatteen, päättääkin nyt oman harkintansa mukaan, kenellä on itsemääräämisoikeus ja kenellä ei. Miksi he päättävät näin, kuka antoi heille tällaisen oikeuden, on epäselvää heille itselleenkin.

Tästä syystä Krimin, Sevastopolin, Donetskin, Luganskin, Zaporožjen ja Hersonin asukkaiden tekemä valinta herättää lännessä puhdasta vihaa. Tällaisella lännellä ei ole mitään moraalista oikeutta arvioida kansanäänestystä eikä änkyttää demokratian vapaudesta. Sitä ei ole eikä ole koskaan ollut!

Länsieliitit kieltävät muutakin kuin kansallisen suvereniteetin ja kansainvälisen oikeuden. Niiden hegemonia on samaa kuin totalitarismi, despotismi ja apartheid. Ne jakavat härkisti maailman vasalleihinsa, niin sanottuihin sivistyneisiin maihin, ja kaikkiin muihin, jotka nykyisten länsimaisten rasistien mukaan lukeutuvat barbaareihin ja villi-ihmisiin. Valheelliset leimakirveet ”roistovaltio” ja ”yksinvaltainen hallinto” ovat jo valmiina, niillä leimataan kokonaisia kansoja ja valtioita, eikä tässä ole mitään uutta. Länsieliitit ovat sellaisia kuin ne ovat aina olleetkin: kolonialisteja. Ne syrjivät, jakavat kansoja ykkösluokan ja toisen luokan kansalaisiin.

Me emme koskaan hyväksyneet emmekä koskaan hyväksy tällaista poliittista kiihkokansallismielisyyttä ja rasismia. Ja mitä muutakaan kuin rasismia on russofobia, jota nyt lietsotaan koko maailmaan? Ja mitä muutakaan kuin rasismia on lännen järkähtämätön vakaumus siitä, että sen sivilisaatio ja uusliberaalinen kultturi ovat kiistämätön malli koko muulle maailmalle? ”Joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan”. Tämä kuulostaa perin oudolta.









***

Toistan: länsieliittien diktatuuri on suunnattu kaikkia yhteiskuntia vastaan, mukaan luettuna myös länsimaiden omat kansat. Se on uhka jokaiselle. Ihmisyyden täydellinen kieltäminen, uskonnon ja perinteisten arvojen kumoaminen ja vapauden tukahduttaminen saavat ”käänteisen uskonnon” eli avoimen satanismin piirteitä. Vuorisaarnassa Jeesus Kristus tuomitsi väärät profeetat ja sanoi: Hedelmistä te siis tunnette heidät. Nämä myrkkyhedelmät ovat kaikkien tiedossa – eivät vain Venäjällä, vaan kaikissa maissa, mukaan luettuna länsimaat.





(suomentaminen kesken - lisää tulossa pian)

Lähde: http://kremlin.ru/events/president/news/69465
Epävirallinen suomennos / J.B.

Sunday, September 25, 2022

Venäjän ydinasedoktriini (suomennos)




VENÄJÄN FEDERAATION VALTIOLLISEN YDINPELOTEPOLITIIKAN PERUSTEET

Vahvistettu Venäjän federaation presidentin ukaasilla No. 355 2.6.2020

I Yleiset säännökset

1. Tämä maanpuolustuksen strategisen suunnittelun asiakirja sisältää virallisen näkemyksen ydinpelotteesta ja määrittelee ne sotilaalliset vaarat ja uhat, joiden neutralisoimiseksi ydinpelotetta ylläpidetään, ydinpelotteen periaatteet, sekä perusteet Venäjän federaation siirtymiselle ydinaseiden käyttöön.

2. Potentiaaliseen viholliseen kohdistuva taattu pelote Venäjän federaatiota ja/tai sen liittolaisia vastaan kohdistuvan hyökkäyksen varalta lukeutuu tärkeimpiin valtiollisiin prioriteetteihin. Venäjän federaation sotilaallinen voima kokonaisuudessaan, mukaan luettuna ydinaseet, antaa pelotteen hyökkäystä vastaan.

3. Venäjän federaation valtiollinen politiikka ydinpelotteen alalla (jäljempänä – valtiollinen ydinpelotepolitiikka) on joukko koordinoituja, yhteisen päämäärän yhdistämiä poliittisia, sotilaallisia, sotilasteknisiä, diplomaattisia, taloudellisia, tiedonvälitykseen liittyviä ja muita toimenpiteitä, jotka toteutetaan ydinpelotteen voimin ja keinoin Venäjän federaatioon ja/tai sen liittolaisiin kohdistuvan hyökkäyksen estämiseksi. 

4. Valtiollinen ydinpelotepolitiikka on puolustuksellista ja sen tavoitteena on säilyttää ydinasevoimien potentiaali riittävällä tasolla ydinpelotteen varmistamiseksi takaamalla suoja valtion suvereniteetille ja alueelliselle koskemattomuudelle estämällä mahdollista vihollista hyökkäämästä Venäjän federaatiota ja/tai sen liittolaisia vastaan, tai sotilaallisen konfliktin sattuessa estämällä sotilaallisten operaatioiden eskaloituminen ja niiden päättäminen Venäjän federaation ja/tai sen liittolaisten hyväksymin ehdoin.

5. Venäjän federaatio pitää ydinaseita vain pelotteena, jonka käyttö on äärimmäinen ja välttämätön toimenpide, toteuttaen kaikki tarvittavat toimet vähentääkseen ydinuhkaa ja estääkseen valtioiden välisten suhteiden heikkenemistä tavalla, joka voi provosoida sotilaallisia konflikteja, mukaan luettuna ydinaseilla käytyjä. 

6. Tämän ohjeen säännösoikedellinen perusta muodostuu Venäjän federaation perustuslaista, yleisesti tunnustetuista kansainvälisen oikeuden periaatteista ja normeista, Venäjän federaation puolustuksen ja asevalvonnan kansainvälisistä sopimuksista, federaation perustuslaillisesta lainsäädännöstä, federaation tason laeista, muusta lainsäädännöstä sekä puolustus-ja turvallisuuskysymyksiä säätelevistä asiakirjoista.

7. Kaikkien federaatiotason valtiovallan elinten ja muiden valtiovallan elinten ja organisaatioiden, jotka osallistuvat ydinpelotteen ylläpitoon ja varmistamiseen, on pantava toimeen näiden ohjeiden määräykset.

8. Näitä perusteita voidaan tarkentaa puolustuksen järjestämiseen vaikuttavien ulkoisten ja sisäisten tekijöiden mukaan.

II Ydinpelotteen sisältö

9. Ydinpelotteella varmistetaan, että mahdollinen vihollinen ymmärtää kostotoimien väistämättömyyden, jos Venäjän federaatiota ja/tai sen liittolaisia vastaan hyökätään.

10. Ydinpelote varmistetaan sillä, että Venäjän federaation asevoimissa on taisteluvalmiudessa joukkoja ja kalustoa, joilla ydinaseita voidaan käyttää aiheuttamaan mahdolliselle viholliselle sietämätöntä vahinkoa missä tahansa tilanteessa, sekä Venäjän federaation valmiudella ja päättäväisyydellä käyttää tällaisia aseita.

11. Ydinpelote on olemassa pysyvästi rauhan aikana, hyökkäyksen välittömän uhan aikana ja sota-aikana aina ydinaseiden käytön alkamiseen saakka.

12. Tärkeimmät sotilaalliset vaarat, jotka sotilaallis-poliittisen ja strategisen tilanteen muutoksista riippuen voivat kehittyä sotilaallisiksi uhkiksi Venäjän federaatiolle (hyökkäysuhat) ja joiden neutralisoimiseksi ydinpelote on, ovat: a) potentiaalinen vihollinen sijoittaa Venäjän tai sen liittolaisten lähialueille tai läheisille merialueille yleisjoukkoja, joiden mukana on ydinaseiden maaliinsaattamisjärjestelmiä; b) Venäjän federaatiota potentiaalisena vihollisenaan pitämien valtioiden alueelle sijoitetaan ohjuspuolustusjärjestelmiä tai niiden osia, keskimatkan ja lyhyenmatkan risteilyohjuksia tai ballistisia ohjuksia, suuren tarkkuuden tavanomaisia aseita, yliääniaseita, hyökkäyslennokkeja tai suunnattuja energia-aseita; v) ohjuspuolustus- tai iskujärjestelmiä perustetaan ja otetaan käyttöön avaruudessa; g) valtioilla on hallussaan ydinaseita ja/tai muita joukkotuhoaseita, joita voidaan käyttää Venäjän federaatiota ja/tai sen liittolaisia vastaan, tai tällaisten aseiden maaliinsaattamislaitteita; d) ydinaseiden ja niiden maaliinsaattamislaitteiden, ydinaseteknologian tai valmistusvälineiden hallitsematon leviäminen; e) ydinaseiden ja niiden maaliinsaattamislaitteiden sijoittaminen ydinaseettomien valtioiden alueelle. 

13. Venäjän federaatio ylläpitää ydinpelotetta niitä yksittäisiä valtioita ja sotilaallisia koalitioita (blokkeja ja liittoja) vastaan, jotka pitävät Venäjän federaatiota mahdollisena vihollisena ja joilla on ydinaseita ja/tai muun tyyppisiä joukkotuhoaseita tai merkittävä yleisjoukkojen taistelupotentiaali. 

14. Ydinpelotetta ylläpitäessään Venäjän federaatio ottaa huomioon, että potentiaalinen vihollinen sijoittaa muiden valtioiden alueelle hyökkäyskalustoa (ristelyohjuksia tai ballistisia ohjuksia, hypersonisia ilma-aluksia, hyökkäyslennokkeja), suunnattuja energia-aseita, ohjuspuolustusjärjestelmiä, ydinohjusiskun varoitusjärjestelmiä, ydinaseita ja/tai muita joukkotuhoaseita, joita voidaan käyttää Venäjän federaatiota ja/tai sen liittolaisia vastaan.

15. Ydinpelotteen periaatteet ovat: a) asevalvontaa koskevien kansainvälisten velvoitteiden noudattaminen; b) ydinpelotteen olemassaolon jatkuvuus; v) ydinpelotteen mukautuvuus sotilaallisiin uhkiin; g) epävarmuus potentiaalisen vihollisen mahdollisen ydinpelotteen voiman ja kaluston käyttämisen laajuudesta, ajasta ja paikasta; d) ydinpelotteen oleamassaoloon osallistuvien federaation toimeenpanevien elinten ja organisaatioiden keskittäminen valtionhallinnossa; e) ydinpelotteen voiman ja kaluston rakenteen ja kokoonpanon rationaalisuus sekä niiden ylläpitäminen tasolla, joka on vähintään riittävä määrättyjen tehtävien suorittamiseen; ž) ydinpelotteen määrätyn osan voiman ja kaluston jatkuvan valmiuden ylläpitäminen taistelukäyttöä varten.

16. Venäjän federaation ydinpelotteeseen sisältyvät ydinvoimat maalla, merellä ja ilmassa. 

III Edellytykset Venäjän federaation siirtymiselle ydinaseiden käyttöön

17. Venäjän federaatio pidättää oikeuden käyttää ydinaseita vastauksena ydinaseiden ja muuntyyppisten joukkotuhoaseiden käyttöön sitä ja/tai sen liittolaisia vastaan, myös kun Venäjän federaatiota vastaan hyökätään tavanomaisilla aseilla valtion olemassaolon ollessa uhattuna.

18. Päätöksen ydinaseiden käytöstä tekee Venäjän federaation presidentti.

19. Olosuhteet, jotka määrittelevät Venäjän federaation mahdollisuuden käyttää ydinaseita, ovat: a) luotettava tieto Venäjän federaation ja sen liittolaisten alueille hyökkäävien ballististen ohjusten laukaisusta; b) ydinaseiden tai muuntyyppisten joukkotuhoaseiden käyttö Venäjän federaation ja/tai sen liittolaisten alueilla; v) vihollisen vaikutus Venäjän federaation kriittisesti tärkeisiin valtiollisiin tai sotilaallisiin kohteisiin, joiden käytöstä poistaminen johtaa ydinasejoukkojen vastatoimien häiriintymiseen; g) hyökkäys Venäjän federaatiota vastaan tavanomaisten aseiden käytöllä, kun koko valtion olemassaolo on uhattuna.

20. Venäjän federaation presidentti voi tarvittaessa ilmoittaa muiden valtioiden ja/tai kansainvälisten järjestöjen sotilaalliselle ja poliittiselle johdolle Venäjän federaation valmiudesta käyttää ydinaseita tai ydinaseiden käytöstä tehdystä päätöksestä sekä niiden käytöstä.

IV Federatiivisten ja muiden valtionelinten ja organisaatioiden tehtävät ja toiminnot valtiollisen ydinpelotepolitiikan toteuttamisessa 

21. Valtiollisen ydinpelotepolitiikan yleisjohdosta vastaa Venäjän federaation presidentti. 

22. Venäjän federaation hallitus toteuttaa toimenpiteitä ydinpelotteen ylläpitämiseen ja kehittämiseen tähtäävän talouspolitiikan täytäntöönpanemiseksi sekä muodostaa ja toteuttaa ulkopolitiikkaa ja tiedotuspolitiikkaa ydinpelotteen alalla.

23. Venäjän federaation Turvallisuusneuvosto määrittelee ydinpelotteen alalla sotilaspolitiikan päälinjat ja koordinoi myös Venäjän federaation presidentin tekemien ydinpelotetta koskevien päätösten täytäntöönpanoon osallistuvien federaation toimeenpanoviranomaisten ja järjestöjen toimintaa.

24. Venäjän federaation puolustusministeriö toteuttaa Venäjän federaation asevoimien pääesikunnan kautta suoraan organisatoristen ja sotilaallisten toimenpiteiden suunnittelua ja täytäntöönpanoa ydinpelotteen alalla.

25. Muut federaation toimeenpanoviranomaiset ja organisaatiot osallistuvat valtuuksiensa mukaisesti Venäjän federaation presidentin tekemien ydinpelotetta koskevien päätösten täytäntöönpanoon.


Lähde: Kreml http://www.kremlin.ru/acts/bank/45562  

Epävirallinen suomennos J.B.



MAINOS


NYT SAATAVANA LAADUKASTA VENÄJÄ-KIRJALLISUUTTA EDULLISESTI!


"ITÄ-KARJALAN KANSANMURHA" (Sergei Verigin & armas Mashin). Suomen ja Venäjän sotahistorian salaisuuksia. Totuus Itä-Karjalan keskitysleireistä jatkosodan aikana. Miksi Venäjä nosti Suomea vastaan kansanmurhasyytteet jo 2020? Mistä Suomen ja Venäjän historiakiistoissa on kysymys? Kaikki mitä olet halunnut tietää Suomen ja Venäjän ajankohtaisesta jatkosota-kiistasta. Venäjä nosti 2020 Suomea vastaan syytteet kansanmurhasta liittyen siviilien kohteluun suomalaisilla keskitysleireillä jatkosodan aikana. Suomalainen miehityshallinto oli osin saksalaistakin julmempi. VAIN 5e/kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

UUTUUS! "ANTIFASISTIN PÄIVÄKIRJA - VIRON APARTHEIDISTA UKRAINAN SISÄLLISSOTAAN" (Leena Hietanen). Raportti Naton hybridisodan eturintamalta. Ukrainan sisällissodan kärjistyminen suursodaksi on huipennus tapahtumille, jotka alkoivat Baltiassa 1990-luvulla. Viro oli laboratorio, jossa Suomen tuella kehitettiin venäläisten derussifikaatiopolitiikka: venäläisiltä kiellettiin kansalaisuus, historia, kieli ja uskonto. Tämä kulttuurinen kansanmurha huipentuu Ukrainassa, missä venäläisten etninen puhdistus on jo fyysistä. Venäläisten sorrosta ja apartheid-politiikasta on tehty Baltian maiden EU-Nato-jäsenyyksien myötä hyväksyttyä länsimaista valtavirtapolitiikkaa. Venäjän ja venäläisten vihaamisesta on tullut EU:n ainoa ideologia. Sisältää katsauksen Venäjän erikoisoperaatioon Ukrainassa. VAIN 10e/kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

Hajottaako Turkki Naton? "TRUMPIN PALUU JA NATON HAJOAMINEN" (Igor Panarin). Totuus uudesta maailmanjärjestyksestä, sotilasliitto Naton kriisistä ja Trumpin paluusta politiikkaan. Venäjän johtavan geopolitiikan tutkijan katsaus uuteen maailmanjärjestykseen, jossa länsimaiden keskeinen tukipilari, sotilasliitto Nato, on menettänyt merkityksensä. Trumpin häviö oudoissa presidentinvaaleissa 2020-2021 muutti maailmaa enemmän kuin hänen voittonsa 2016. Trumpin perintö vahvistuu, kun kompuroiva Biden ja vaalivilppi heikentävät länsimaisen demokratian uskottavuutta. Koronapandemiaksi kutsuttu biologinen maailmansota taisteluviruksineen sotkee vaaleja ja estää Kiinan, Venäjän ja USA:n sopimuksen uudesta maailmanjärjestyksestä. Putin torjui pandemiahyökkäyksen jo tammikuussa 2020 vahvistamalla Venäjää uudella hallituksella. Elokuussa 2020 länsivallat epäonnistui myös yrityksissään suistaa Valko-Venäjä ulkoa johdettuu kaaokseen. Brittivallan välineeksi luotu sotilasliitto Nato etsii epätoivoisesti olemassaolonsa oikeutusta. Menneisyyden taakka painaa: Jugoslaviassa Nato syyllistyi kansanmurhaan, Afganistanista Nato teki huumekaupan ja terrorismin keskuksen, kunnes antautui ja luovutti aseensa Talibaneille. Myös Ranskan irtaantuminen Natosta, Turkin lähentyminen Venäjään ja USA:n ja Naton syvenevä välirikko hajottavat sotilasliittoa. Suomalaiset luottavat enemmän hyvään naapuruuteen Venäjän kanssa kuin Natoon: 70-80% suomalaisista ei halua Suomea Naton jäseneksi. Suuntana on Naton hajoaminen, uuden huippukokouksen luoma maailmanjärjestys ja Kiinalla vahvistettu Etyj. Professori, akateemikko Igor Panarin (s. 1958) on Venäjän johtava informaatio- ja hybridisodan tutkija, psykologian ja valtiotieteen tohtori. Panarin on kehittänyt Venäjän strategista informaatiopuolustusta ja toiminut Venäjän hallituksen luottamustehtävissä. VAIN 5e/kpl! Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

"RAUNIOISTA NOUSEE DONBASS" (Matti Rossi). Erikoispainos. Paras yleisesitys Ukrainan kriisistä Krimin palauttamisesta Donbassin sisällissotaan. "Venäjä ei horjuta Ukrainaa vaan Kiovan juntta itse. Se sotii itsepintaisesti Donbassissa, hyökkää uudestaan ja uudestaan, saa selkäänsä eikä noudata allekirjoittamiensa sopimusten rauhanehtoja, vaan tilaa ulkomailta ja Ukrainan sotateollisuudelta valtavia määriä aseita uutta sotaa varten. Ukrainan talous on romahtamaisillaan ja maa on korviaan myöten velassa ulkomaille." - "Hanke Suomen liittämiseksi Natoon on Venäjää vastaan suunnattu provokaatio, jonka Suomen maantieteellinen sijainti tekee vaaralliseksi. Ei ole mitään syytä hankkiutua jäseneksi järjestöön, jonka tarkoitus ja toiminnan tavat ovat perin juurin vieraat rauhan rakentamiselle ja kansojen yhteistyölle." – Uusittu toinen painos sisältää julkaisematonta materiaalia kirjoittajalta sekä kustantajan dosentti Johan Bäckmanin jälkisanat. Erikoistarjous 10e/kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

Suosittu "HYBRIDISODAT"-kirja nyt saatavana! Venäläisen professorin perusteellinen katsaus Venäjän ja lännen konfliktin historiaan! Länsimaiden ja Venäjän salainen sota on jatkunut jo vuosisatoja. Perusteellinen katsaus Moskovan ja Lontoon välisen konfliktin historiaan sekä mm. Venäjän imperiumin ja Neuvostoliiton hajoamisen syihin. Analyysin kohteina myös salaisten palveluiden, Naton ja EU:n käymän hybridisodan uudet keinot, vapaamuurareita ja Bilderberg-tyyppisiä salaseuroja unohtamatta. Tämä kirja kertoo ainutlaatuisella tavalla Venäjän turvallisuuspoliittisen eliitin maailmankuvasta ja suurstrategisesta ajattelusta Krimin palauttamisen jälkeen. Maapallo on siirtynyt informaatiovastakkainasetteluun, jossa valtioiden informaatiosuvereniteetti korostuu. Hybridisota on valtioiden välisten suhteiden uusi muoto, jossa sodan ja rauhan välinen raja häviää. Lontoosta johdettu hybridisota sai aikaan Venäjän imperiumin hajoamisen 1917 ja Neuvostoliiton romahduksen 1991. Nyt länsimaat uhkaavat Venäjää värivallankumouksilla, terrorismilla ja informaatiovaikuttamisella. Venäjän on kehitettävä informaatiopuolustustaan ja kansainvälisen yhteisön säädeltävä hybridisodankäyntiä sekä edistettävä informaatioaseistariisuntaa. Kirjoittaja on laatinut suomalaiselle lukijalle esipuheen, jossa käsitellään Suomen ja Venäjän suhteiden erityispiirteitä. Professori, akateemikko Igor Panarin (s. 1958) on Venäjän johtava informaatio- ja hybridisodan tutkija, psykologian ja valtiotieteen tohtori. Panarin valmistui Neuvostoliiton turvallisuuskomitean (KGB) viestitoiminta-akatemiasta 1976 ja siirtyi 1991 Venäjän hallituksen viestintälaitoksen (FAPSI) palvelukseen, tehtävänään informaatiovirtojen strateginen analyysi. Panarin on kehittänyt Venäjän strategista informaatiopuolustusta ja toiminut Venäjän hallituksen luottamustehtävissä. 385 s. TARJOUS 10e/kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

ODOTETTU UUSINTAPAINOS: Nikolai Starikov: "STALIN JA SUOMI" (Nikolai Starikov). Miten Stalin todella suhtautui Suomeen ja suomalaisiin? Entä mitä Venäjän keisarit ja keisarinnat ajattelivat meistä ennen häntä? Miten Suomi syntyi Venäjän yhteydessä? Kaikki mitä Stalin ja Venäjän keisarit ennen sitä ajattelivat Suomesta. TARJOUS 5e/kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

Englanninkieliset julkaisut:
Jon HELLEVIG: "EU's Infowar on Russia: Putting in Place a Totalitarian Media Regime and Speech Control". 5e / kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com
Agneta NORBERG: "The North: A Platform for Warfare Against Russia". 5e / kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

Venäjänkielinen julkaisu: Сергей ВЕРИГИН и др. "Загадки Сандармоха. Часть I: Что скрывает лесное урочище". 5e / kpl. Tilaukset: kirjatilaus@protonmail.com

Saturday, June 18, 2022

Venäjän suurlähetystön tervehdys VKK:lle 18.6. Greetings from Russian Embassy to "Power Belongs to the People"-Party June 18th

*** TILAA NYT UUTUUSKIRJA! ANTIFASISTIN PÄIVÄKIRJA: ONKO VIRO SEURAAVA UKRAINA? (Leena Hietanen) Kokeneen toimittajan raportti Naton hybridisodan eturintamilta. Ukrainan sisällissodan kärjistyminen suursodaksi oli huipennus tapahtumille, jotka alkoivat Baltiassa 1990-luvulla. Viro oli laboratorio, jossa kehitettiin venäläisten derussifikaatiopolitiikka: venäläisiltä kiellettiin oma kansallisuus, historia, kieli ja uskonto. Tämä etninen puhdistus huipentui Ukrainassa, missä venäläisiä alettiin kansanmurhata jo fyysisesti. Venäläisten sorrosta tuli EU-Nato-jäsenyyksien myötä hyväksyttyä länsimaista valtavirtapolitiikkaa. 211 s. 10e. Tilaa osoitteesta kirjatilaus@protonmail.com ***

Venäjän suurlähetystön tervehdys Valta kuuluu kansalle -puolueen I puoluekokouksessa Mikkelissä tänään on herättänyt paljon huomiota. Koska Suomen valtamedia on julkistanut puheesta vain väärennettyjä katkelmia, on syytä julkaista puhe kokonaisuudessaan. 

Russian Embassy Greetings at the 1st Party Congress of the "Power Belongs to the People" in Mikkeli today has attracted a lot of attention and interest. As the Finnish mainstream media has published only forged excerpts from the Russian speech, it is worth publishing the speech entirely here, in original Finnish and in English translation. 

Venäjän suurlähetystön tervehdys Valta kuuluu kansalle -puolueen puoluekokoukseen Mikkelissä 18.6.2022 

ALKU

Arvoisa puheenjohtaja, hyvät läsnäolijat! Minulla on ilo välittää Venäjän suurlähetystön tervehdys puoluekokouksellenne. Olemme kiitollisia mahdollisuudesta esiintyä tässä puolueenne tärkeässä tapahtumassa.  

Hyvät kokoukseen osallistujat! Vaikka Valta kuuluu kansalle on hyvin nuori puolue, se on jo vakiinnuttanut asemansa rohkeana ja periaatteellisena poliittisena voimana. Tyytyväisinä olemme panneet merkille rakentavan kannan, jonka olette ottaneet suomalais-venäläisiä suhteita kohtaan mm. näissä vaikeissa olosuhteissa. 

Tilanne maailmannäyttämöllä on nyt suoraan sanoen jännittynyt. Länsi on käynnistänyt laajamittaisen Venäjän-vastaisen kampanjan vastauksena niin sanottuun Venäjän hyökkäykseen Ukrainaan. Tämä nimitys ei vastaa todellisuutta. Emme ole hyökänneet Ukrainaan. Käynnistimme sotilaallisen erikoisoperaation, sillä meillä ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa selittää länsimaille, että ne harjoittavat rikollista toimintaa houkuttelemalla Ukrainaa Natoon sekä vaalimalla Kiovan uusnatsihallintoa kaikin mahdollisin tavoin. 

Tavoitteemme on selkeästi lausuttu: ne ovat Ukrainan demilitarisointi ja denatsifiointi, Donbassin vapauttaminen ja Ukrainan alueelta tulevien Venäjää koskevien uhkien poistaminen. Erikoisoperaatio kehittyy siinä tahdissa, joka on tarpeen mahdollisimman useiden ihmishenkien säästämiseksi. 

Länsimaat puolestaan, sen sen sijaan että Kiovan hallintoa taivuteltaisiin kompromisseihin, vain pahentavat omalla toiminnallaan tilannetta, pumppaavat Ukrainaan raskaita aseita, mikä voi johtaa eskalaatioon. 

Lisäksi länsimaat ovat käynnistäneet ennenkuulumattoman disinformaatiokampanjan, asettivat Venäjälle kattavuudeltaan ja vaikutuksiltaan ennennäkemättömiä laittomia pakotteita, jotka iskivät koko maailmantalouteen.   

On valitettavaa nähdä, että Suomi on niin hätäisesti päättänyt seurata länsikumppaneidensa harkitsematonta linjaa, minkä tuloksena suomalais-venäläiset suhteet ovat itse asiassa tuhoutuneet. Ymmärrän kyllä EU-solidaarisuutta, mutta kuten suomalaisilla on tapana sanoa: mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa. 

Hyvät kokoukseen osallistujat! 

Heinäkuun alussa tulee kuluneeksi 30 vuotta Suomen ja Venäjän välisiä suhteita säätelevän pääasiakirjan voimaanastumisesta. Sen jälkeen kun tämä sopimus suhteiden perusteista solmittiin vuonna 1992 maailma on muuttunut. Toimintaympäristö on kehittynyt monimutkaisemmaksi. Esille on tullut uusia globaaleja ja alueellisia haasteita, jotka vaikuttavat suhteisiimme. 

Mutta samaan aikaan meillä on edelleen paljon asioita, joita aika ei voinut muuttaa. Maantieteellinen läheisyys, naapuruuden yhteinen historia, monivuotinen kokemus vuorovaikutuksesta kaikilla tasoilla ja kaikilla alueilla, ihmisten väliset kontaktit lähialueilla ja muillakin paikoilla. 

Kaikki nämä seikat säilyvät, eivätkä ole katoamassa mihinkään. Sopimus jonka 30. vuosipäivää juhlimme tänä vuonna, tähtää näiden horjumattomien asioiden säilyttämiseen ja lujittamiseen. 

Hyvät kokoukseen osallistujat! Elämä ei seiso paikallaan. Ottaen tämän huomioon, uskallamme toivoa, että aikanaan, kun länsimaissa nostettu poliittinen pöly laskeutuu ja tilanne rauhoittuu, siirrymme suhteissamme yhteistyön jälleenrakentamisvaiheeseen ja sen lisäksi kenties uuden luomisen vaiheeseen. Prosessi tulee olemaan pitkäaikainen ja vaikea, mutta se on välttämätön. Olemme varmoja, että kysyntää sille on ollut ja on edelleen olemassa niin Venäjällä kuin Suomessakin. Tyytyväisinä näemme, että Suomessa on poliittisia voimia, jotka ovat samaa mieltä. 

Kiitos huomiostanne, toivotamme kokouksellenne menestystä, ja hyvää päivän jatkoa teille kaikille. Kiitos.

LOPPU


*** TILAA EDULLINEN Z-KIRJA! *** HYBRIDISODAT (Igor Panarin). Länsimaiden ja Venäjän salainen sota on jatkunut jo vuosisatoja. Perusteellinen katsaus Moskovan ja Lontoon välisen konfliktin historiaan sekä mm. Venäjän imperiumin ja Neuvostoliiton hajoamisen syihin. Analyysin kohteina myös salaisten palveluiden, Naton ja EU:n käymän hybridisodan uudet keinot, vapaamuurareita ja Bilderberg-tyyppisiä salaseuroja unohtamatta. 385 s. 10e. Tilaa osoitteesta kirjatilaus@protonmail.com  *** ITÄ-KARJALAN KANSANMURHA (Sergei Verigin & Armas Mašin). Venäjä nosti 2020 Suomea vastaan syytteen kansanmurhasta liittyen siviilien kohteluun suomalaisilla keskitysleireillä jatkosodassa. Suomalainen miehityshallinto oli osin saksalaistakin julmempi.  Kaikki mitä olet halunnut tietää Suomen ja Venäjän ajankohtaisesta jatkosota-kiistasta. 188 s. 5e. Tilaa osoitteesta kirjatilaus@protonmail.com *** TRUMPIN PALUU JA NATON HAJOAMINEN (Igor Panarin). Hajottaako Turkki Naton? Totuus uudesta maailmanjärjestyksestä, sotilasliitto Naton hajoamisen vaihtoehdoista ja Trumpin paluusta politiikkaan. 212 s. 5e. Tilaa osoitteesta kirjatilaus@protonmail.com ***


Greetings of the Russian Embassy at the 1st ”Power Belongs to the People” Party Congress June 18th, Mikkeli, Finland. 

(BEGINNING)

Respected Mr Chairman, Ladies and Gentlemen! It is my pleasure to convey the greetings of the Russian Embassy to your party congress. We are grateful for the opportunity to appear at this important event of your party.  

Ladies and Gentlemen! While ”Power Belongs to the People” is a very young party, it has already cemented its position as a bold and principled political force. We are pleased to note the constructive position you have taken towards Finnish-Russian relations, e.g. in these difficult circumstances. 

The situation on the world stage is now, frankly, tense. The West has launched a large-scale anti-Russian campaign in response to the so-called Russian invasion of Ukraine. This designation does not reflect reality. We have not invaded Ukraine. We launched a special military operation because we had no other option to explain to the West that they are engaging in criminal activity by luring Ukraine into NATO and nurturing the neo-Nazi regime in Kiev in every possible way. 

Our objectives are clearly stated: demilitarisation and denazification of Ukraine, the liberation of Donbass and the elimination of threats against Russia from Ukrainian territory. The special operation is evolving at the pace necessary to save as many lives as possible. 

The West, on the other hand, rather than persuading the Kiev regime to compromise, is only exacerbating the situation by its own actions, pumping heavy weapons into Ukraine, which could lead to an escalation. 

In addition, Western countries have launched an unprecedented disinformation campaign, imposed illegal sanctions on Russia of unprecedented scope and impact, which hit the entire global economy.   

It is unfortunate to see that Finland has so hastily decided to follow the ill-advised course of its Western partners, as a result of which Finnish-Russian relations have in fact been destroyed. I understand EU solidarity, but as we say in Finland: the more cooks, the worse the soup. 

Ladies and Gentlemen! The 30th anniversary of the entry into force of the main document governing relations between Finland and Russia will be celebrated at the beginning of July. Since this agreement on the foundations of relations was concluded in 1992, the world has changed. The operating environment has become more complex. New global and regional challenges have emerged that affect our relations. 

But at the same time, we still have a lot of things that time couldn't change. Geographical proximity, the shared history of neighborhood, many years of experience of interaction at all levels and in all regions, people-to-people contacts in neighboring areas and in other places. 

All these things remain and are not going away. The agreement, the 30th anniversary of which we are celebrating this year, aims to preserve and consolidate these unshakable things.  

Ladies and Gentlemen! Life doesn't stand still. In view of this, we dare to hope that, in due course, when the political dust settles in the Western world and the situation calms down, we will enter a period of rebuilding the cooperation in our relations and, perhaps, of creating a new one. It will be a long-term and difficult process, but it is necessary. We are sure that there has been and still is demand for it both in Russia and Finland. We are pleased to see that there are political forces in Finland that agree. 

Thank you for your attention, we wish your congress every success and wish a good day to you all. Thank you.

(END)



Wednesday, May 18, 2022

Turkin 10 vaatimusta Suomelle ja Ruotsille

Turkki esittää Suomelle ja Ruotsille seuraavat 10 vaatimusta ehdoksi Nato-jäsenyydelle: 


*** Hajottaako Turkki Naton? Mitä tekee Trump palatessaan presidentiksi? Lue "Trumpin paluu ja Naton hajoaminen", ainutlaatuinen tietokirja Naton hajoamisskenaarioista ja Trumpin roolista maailmanpolitiikassa. KEVÄT-ALE VAIN 5e/kpl! Tilaus: kirjatilaus@protonmail.com . Tilaa luettelo ALE-kirjoista! 


1. Suomen ja Ruotsin on selvitettävä suhtautumisensa Kurdistanin työväenpuolueeseen PKK:hon: Suomen ja Ruotsin on nimettävä PKK terroristijärjestöksi; 

2. Suomen ja Ruotsin on estettävä PKK:n jäsenten pääsy kansanedustajiksi; 

3. Suomen ja Ruotsin on lopetettava kurdien asevoimien tukeminen ISIS:n vastaisen taistelun nimissä;

4. Suomen ja Ruotsin on katkaistava kaikki suhteet PKK:n johtoon; 

5. Suomen ja Ruotsin on kiellettävä Hizmet-järjestön levittämä propaganda; 

6. Suomen ja Ruotsin on luovutettava Turkin vaatimat terroristit; 

7. Suomen ja Ruotsin on kieltäydyttävä kaikista Turkin turvallisuutta uhkaavista toimista; 

8. Suomen ja Ruotsin on lisättävä yhteistyötä terrorismin torjunnassa Turkin kanssa; 

9. Suomen ja Ruotsin on suljettava terroristijärjestöjen pankkitilit; 

10. Suomen ja Ruotsin on estettävä terroristijärjestöjen varainkeruu erilaisten yhdistysten avulla. 


Lähde: Sabah


*** Hajottaako Turkki Naton? Mitä tekee Trump palatessaan presidentiksi? Lue "Trumpin paluu ja Naton hajoaminen", ainutlaatuinen tietokirja Naton hajoamisskenaarioista ja Trumpin roolista maailmanpolitiikassa. KEVÄT-ALE VAIN 5e/kpl! Tilaus: kirjatilaus@protonmail.com . Tilaa luettelo ALE-kirjoista! 

Friday, May 13, 2022

Venäjän kanta Suomen Nato-jäsenyyteen: sensuroimaton teksti

Kiinnostaako Venäjä? Tilaa mielenkiintoista tietokirjallisuutta suomeksi edullisesti osoitteesta kirjatilaus@protonmail.com 


Venäjä on antanut 12.5. virallisen vastauksen Suomen laittomalle Nato-jäsenyysaikomukselle. Lisätty: Kremlin tiedote 14.5. Putinin ja Niinistön välisestä keskustelusta. Koska Suomen valtamedia levittää jatkuvasti väärää tietoa, mm. virheellisiä väitteitä ja suomennoksia Venäjän lausunnoista, tai siteeraa niitä hyvin valikoidusta tai ei ollenkaan, ohessa suomennos Venäjän vastauksesta kokonaisuudessaan. Lisäksi suomennos Kremlin tiedotteesta. Mainittakoon, että Venäjän vastauksessa mainitut Pariisin rauhansopimus 1947 ja Naapuruussopimus 1992 ovat molemmat voimassa olevaa lainsäädäntöä ja kansainvälistä oikeutta, jota Suomen pitää noudattaa. Valtioneuvoston kanslia on Naton ohjauksessa jo vuodesta 2015 järjestänyt Suomen lehdistöön ulkoa ohjatun kampanjan, jonka mukaan Suomessa Pariisin rauhansopimus 1947 ei olisi voimassa. Mainittakoon, että Suomi lisäksi estää internet-sivuja blokkaamalla suomalaisia lukemasta kyseistä Venäjän virallista kantaa sen alkuperäisessä muodossa mm. Venäjän ulkoministeriön nettisivuilta ja muilta sivuilta. Venäjän lausunto Suomen Nato-jäsenyyteen on kokonaisuudessaan seuraavassa: 


[KREMLIN TIEDOTTEEN ALKU]

Puhelinkeskustelu Suomen presidentin Sauli Niinistön kanssa

Vladimir Putin kävi Suomen aloitteesta puhelinkeskustelun tasavallan presidentin Sauli Niinistön kanssa.

14. toukokuuta 2022 14:45

Suomen johdon ilmoittamasta aikeesta hakea NATO-jäsenyyttä vaihdettiin avoimesti mielipiteitä.

Vladimir Putin korosti, että perinteisen sotilaallisen puolueettomuuspolitiikan hylkääminen olisi virhe, koska Suomen turvallisuuteen ei kohdistu mitään uhkia. Tällainen muutos maan ulkopoliittisessa suunnassa voi vaikuttaa kielteisesti Venäjän ja Suomen suhteisiin, joita on jo vuosia rakennettu hyvän naapuruuden ja yhteistyökumppanuuden hengessä molempien osapuolten hyödyksi.

Johtajat keskustelivat myös Ukrainan tilanteesta. Vladimir Putin arvioi Venäjän ja Ukrainan edustajien välistä neuvotteluprosessia, jonka Kiova itse asiassa keskeytti, koska se ei osoita kiinnostusta vakavaan ja rakentavaan vuoropuheluun.

[KREMLIN TIEDOTTEEN LOPPU]

Lähde: http://kremlin.ru/events/president/news/68409



[VENÄJÄN LAUSUNNON ALKU]

Venäjän federaation ulkoministeriö

Nro 999-12-05-2022

12.05.2022 klo 13:35

Venäjän ulkoministeriön lausunto Suomen Nato-jäsenyydestä

Presidentti Sauli Niinistön ja pääministeri Sanna Marinin tämänpäiväinen lausunto Suomen Natoon liittymisen puolesta on radikaali muutos Suomen ulkopolitiikassa. 

Sotilaallinen liittoutumattomuuspolitiikka on ollut vuosikymmeniä Pohjois-Euroopan alueen vakauden perustana, tarjonnut luotettavan turvallisuustason Suomen valtiolle ja ollut vankka perusta molempia osapuolia hyödyttävän yhteistyön ja kumppanuussuhteiden rakentamiselle maidemme välillä, missä sotilaallisen tekijän rooli on minimoitu olemattomiin. 

Sekä Venäjän vakuutukset vihamielisten aikeiden puuttumisesta Suomea kohtaan että maidemme välisen hyvän naapuruuden ja molempia osapuolia hyödyttävän yhteistyön pitkä historia eivät kuitenkaan ole vakuuttaneet Helsinkiä sotilaallisen liittoutumattomuuspolitiikan ylläpitämisen eduista. 

Naton jäsenmaat ovat ponnisteluillaan saaneet Suomen vakuuttuneeksi siitä, että liittouman jäsenyydelle ei ole vaihtoehtoa. Naton tavoite on selvä: jatkaa laajentumista Venäjän rajoille ja luoda vielä yksi rintama Venäjän sotilaalliseen uhkaamiseen. Mutta miksi ihmeessä Suomen pitäisi muuttaa alueensa sotilaallisen vastakkainasettelun rajamaaksi Venäjän kanssa, kun Suomi samalla menettää itsenäisyytensä omissa päätöksissään? Historia näyttää. 

Venäjä on toistuvasti todennut, että on Suomen ja sen kansan tehtävä valita keinot kansallisen turvallisuuden varmistamiseen. Mutta Helsingin täytyy ymmärtää nykyisen askeleen seuraamukset ja vastuu siitä. Suomen liittäminen Natoon aiheuttaa vakavaa vahinkoa kahdenvälisille venäläis-suomalaisille suhteille, jotka ylläpitävät vakautta ja turvallisuutta Pohjois-Euroopan alueella. Venäjän on pakko ryhtyä sekä sotilasteknisiin että muunluonteisiin vastatoimiin estääkseen kansalliselle turvallisuudelleen tältä osin nousevat uhat.

Natoon liittyminen rikkoo myös suoraan Suomen kansainvälisoikeudellisia velvoitteita, ensisijaisesti vuoden 1947 Pariisin rauhansopimusta, joka velvoittaa osapuolet olemaan solmimatta liittoutumia tai osallistumatta toisiaan vastaan ​​suunnattuihin koalitioihin, sekä vuoden 1992 sopimus Venäjän ja Suomen välillä suhteiden perusteista, joka määrää osapuolet pidättymään voimankäytöstä tai sillä uhkaamisesta toisen osapuolen alueellista koskemattomuutta tai poliittista riippumattomuutta vastaan, ja olemaan käyttämättä tai sallimatta alueensa käyttöä aseelliseen aggressioon toista osapuolta vastaan. Tosin jos länsiyhteisön nykyinen välinpitämättömyys kansainvälistä oikeutta kohtaan otetaan huomioon, mainitunkaltainen käytös on kylläkin sääntö. 

Reagoimme tilanteen edellyttämällät tavalla. 

[VENÄJÄN LAUSUNNON LOPPU]

Lähde: https://mid.ru/ru/foreign_policy/news/1812971/

OLETKO KIINNOSTUNUT VENÄJÄSTÄ? 

Tilaa mielenkiintoisia ale-kirjoja edullisesti! 

TILAUKSET: kirjatilaus@protonmail.com

SAATAVANA SEURAAVAT KIRJAT: 

ENNAKKOTILAA NYT: Matti Rossi: RAUNIOISTA NOUSEE DONBASS (2. painos) erikoistarjous 10e/kpl.

Suosittu "HYBRIDISODAT"-kirja nyt saatavana! Venäläisen professorin perusteellinen katsaus Venäjän ja lännen konfliktin historiaan! 10e/kpl. 

ODOTETTU UUSINTAPAINOS: Nikolai Starikov: "STALIN JA SUOMI". Kaikki mitä Stalin ja Venäjän keisarit ennen sitä ajattelivat Suomesta. TARJOUS 5e/kpl. 

Englanninkieliset julkaisut: Jon HELLEVIG: "EU's Infowar on Russia: Putting in Place a Totalitarian Media Regime and Speech Control" & Agneta NORBERG: "The North: A Platform for Warfare Against Russia". 5e / kpl. 

Venäjänkielinen julkaisu: Сергей ВЕРИГИН и др. "Загадки Сандармоха. Часть I: Что скрывает лесное урочище". 5e / kpl. 

NYT SAATAVANA! "ITÄ-KARJALAN KANSANMURHA". Suomen ja Venäjän sotahistorian salaisuuksia. Totuus Itä-Karjalan keskitysleireistä jatkosodan aikana. Miksi Venäjä nosti Suomea vastaan kansanmurhasyytteet jo 2020? Mistä Suomen ja Venäjän historiakiistoissa on kysymys? VAIN 5e/kpl. 

ODOTETTU UUSINTAPAINOS! "TRUMPIN PALUU JA NATON HAJOAMINEN" VAIN 5e/KPL! Totuus uudesta maailmanjärjestyksestä, sotilasliitto Naton kriisistä ja Trumpin paluusta politiikkaan. 

PARAS KUVAUS SUOMEN POLIITTISESTA JÄRJESTELMÄSTÄ: DOSENTTI BÄCKMANIN "VAALIVILPPI SUOMESSA" 2. PAINOS EDULLISESTI VAIN 5e/kpl! Näin Suomi väärentää vaaleja ja kieltää vaalitarkkailun. 100 tapaa vääristellä vaalitulosta Suomessa. 

NYT SAATAVANA OLEVAT KIRJAT : 

-Nikolai STARIKOV: "Stalin ja Suomi". Kaikki mitä Stalin ja Venäjän keisarit ja keisarinnat ennen sitä ajattelivat Suomesta.

-Sergei VERIGIN: "Itä-Karjalan kansanmurha". Totuus Itä-Karjalan keskitysleireistä jatkosodan aikana. 

-Matti ROSSI: "Raunioista nousee Donbass" (2. painos). Z-operaation tausta ilman peittelyä. 

-Alexander DUGIN: "Suomalais-ugrilaisen sivilisaation historia ja maailmankuva". Suomen paikka Venäjän naapurissa. 

-Johan BÄCKMAN: "Vaalivilppi Suomessa" (2. painos). Totuus Suomen poliittisesta järjestelmästä. 

-Igor PANARIN: "Trumpin paluu ja Naton hajoaminen". Sotilasliiton todellinen tilanne ja Trumpin paluu politiikan näyttämölle. Miten britit yrittävät horjuuttaa Venäjää. 

-Igor PANARIN: "Hybridisodat: Historia, teoria, käytäntö". Katsaus Venäjän ja lännen konfliktin historiaan. 

-Sergei VERIGIN ym: ”Sandarmohin arvoitus”. Itä-Karjalan joukkohautojen salaisuudet. 

-Сергей ВЕРИГИН и др. "Загадки Сандармоха. Часть I: Что скрывает лесное урочище".

-Jon HELLEVIG: "EU's Infowar on Russia: Putting in Place a Totalitarian Media Regime and Speech Control". 

-Agneta NORBERG: "The North A Platform for Warfare Against Russia". 

TILAUKSET: kirjatilaus@protonmail.com

ANTOISIA LUKUHETKIÄ KIRJOJEMME PARISSA!


Tuesday, December 18, 2018

Sota alkaa jouluna. Sotilastiedustelun uudet tiedot.

Donetskin kansantasavallan (DNR) sotilastiedustelu antaa edelleen vakavan varoituksen kansainväliselle yhteisölle siitä, että Ukraina ja sen läntiset tukijat (USA ja Iso-Britannia) valmistelevat hyökkäystä. Tiedustelutietojen mukaan, Ukrainan asevoimien pääesikunnassa 13.12. pidetyssä kokouksessa USA ja Iso-Britannia suunnittelivat jatkotoimia ja Venäjä-vastaisen provokaation toteuttamista suursodan aikaansaamiseksi. Edellinen hyökkäyssuunnitelma oli tarkoitus toteuttaa viikonloppuna, mutta se epäonnistui. Sotilastiedustelu pitää edelleen varmana, että Ukraina aikoo toteuttaa suunnitelmansa lähiaikoina. Varoitus on vakava. Saadut tiedustelutiedot tukevat vahvasti käsitystä siitä, että Ukraina on päättänyt toteuttaa suunnitelmansa viimeistään joulukuun 24. ja 25. päivinä. Ukraina on sijoittanut lähelle Venäjän rajaa Ukrainan hallussa olevan Mariupolin suunnalle 20 000 miestä, 120 tankkia, 250 tykkiä tai kranaatinheitintä ja 100 raketinheitintä. Ukraina on kiihdyttänyt aggressiivista tiedustelua mm. lennokeilla, joista neljä on ammuttu alas. Ukrainan tarkoitus on aloittaa hyökkäys provokaatiolla, joka yritetään laittaa länsimediassa Venäjän syyksi. Disinformaation ja propagandan merkitys ja länsimedian tuki on Ukrainan toiminnassa nyt korostunut. Myös Suomen valtamedia palvelee ainoastaan Ukrainan hyökkäystä ja on siten syyllinen verenvuodatukseen. Ukrainan tavoitteena on edelleen hyökätä Mariupolin suunnasta Telmanovoon ja Novoazovskiin kohti Venäjän rajaa. Tilanne on vakava. Ukrainan presidentti Porosenkon tavoitteena on saada 26.12. päättyvälle kuukauden sotatilalle jatko ja siten tukea omaa presidenttiyttään, koska hänen kannatuksensa on nolla. Donetskin kansantasavallan asevoimien varoitusvideo ohessa. Ukrainan armeijan sotilaita kehotetaan antautumaan ja siirtymään Donetskin puolelle, missä heille taataan täysi turvallisuus. Ukrainalaisten sotilaiden on ymmärrettävä, että Ukrainasta on tulossa hylkiövaltio, joka on ainoastaan USA:n ja Ison-Britannian likaisten intressien hiekkalaatikko, eikä Ukraina koskaan saa mitään todellista tukea länsimailta. Suomalaisten on nyt vedottava tuntemiinsa ukrainalaisiin ja Ukrainan lähetystöön, jotta provokaatio saadaan estettyä.

Monday, September 3, 2018

Miksi Viro ei ole Suomi? Suomennos Johan Bäckmanin haastattelusta

Suomennos Johan Bäckmanin haastattelusta BaltNews-sivustolla 28.8.2018 (http://baltnews.ee/authors/20180828/1016892182.html)



ULKOPOLITIIKAN TAIDE - MIKSI VIRO EI OLE SUOMI?

Miksi Viro ei ole pystynyt saavuttamaan kehityksessä Suomea. Siitä kertoi suomalainen yhteiskuntatieteilijä ja kirjailija, valtiotieteiden tohtori Johan Bäckman. 

Vuonna 2017 juhlittiin Suomen itsenäistymistä Venäjän imperiumista. Vuosien saatossa Suomen itsenäinen kehitys saavutti paljon menestystä: siitä tuli yksi taloudellisesti kehittyneimmistä Euroopan valtioista, se rakensi hyvät ja rakentavat suhteet Neuvostoliittoon ja Venäjään, siitä tuli länsimaailman osa ja sen lisäksi se saavutti ulkopoliittisen itsenäisyyden, mihin jopa USA suhtautuu kunnioituksella. Mutta Suomen eteläinen naapuri Viro, jättäessään neuvostoperheen 1991, päinvastoin menetti ison osan kauppasuhteistaan Venäjän markkinoilla, mikä merkittävästi heikensi maan taloustilannetta ja maastamuutto kasvoi merkittävästi. Tämän Baltian maan suvereniteetti on kyseenalainen: poliittinen riippuvuus NATO:sta ja USA:sta on vuonna 1991 valitun poliittisen tien seuraus. 

Herra Bäckman, Suomi on monille esimerkki itsenäisestä ulkopolitiikasta. Suomi on integroitunut lähteen mutta säilyttänyt lämpimän kumppanuuden Venäjän kanssa. Miksi Viro valitsi toisen tien, ”yhteistyön” lännen kanssa ja yhteenoton Venäjän kanssa? 

-- Haluan sanoa, että Suomella on erittäin menestyksekäs ulkopolitiikan perinne, sitä kutsutaan "suomettumiseksi". Se ilmaantui toisen maailmansodan jälkeen ja tarkoittaa viisasta ulkopolitiikkaa, missä maa voi integroitua läntisiin rakenteisiin, mutta samalla sillä on hyvät, rakentavat ja suorastaan loistavat suhteet Venäjään kaikkein korkeimmalla tasolla. Se politiikka on jo perinne, presidentti Urho Kekkosen ansiosta, joka jo omana aikanaan ymmärsi, että maalle ja kansalle on eduksi kehittää rakentavat suhteet Neuvostoliittoon ja samalla integroitua länteen. Samalla tavoin se oli Neuvostoliitollekin eduksi, ja on sitä edelleen Venäjälle. Tämä perinne oli aktiivinen 1960-1970-luvuilla, kun termi ”suomettuminen” keksittiin. Nyt tämä perinne vahvistuu, Suomesta on tullut jopa esimerkki muille maille. Olemme nähneet paljon myönteistä tässä kontekstissa: Venäjän ja USA:n presidenttien huippukokous Helsingissä, äskettäin Suomen presidentti kävi Sochissa tapaamassa Putinia. Maidemme päämiehillä on hyvä kontakti ja yhteistyö, luottamus ja jopa ystävyys. Äskettäin Venäjän presidentti lähetti Suomen presidentille onnittelusähkeen tämä 70-vuotispäiväksi. Se oli hyvn kaunis kirje. Venäjän presidentti sinutteli Suomen presidenttiä kutsuen häntä "Sauliksi". Tällaiset askeleet, tällaiset sanat vahvistavat turvallisuutta Pohjois-Euroopassa, ja se on erittäin hyödyllistä kaikille maille, ei vain Suomelle. Sitä on "suomettuminen". Se on suomalaista viisaan ulkopolitiikan taitoa. Tietenkin Suomi puolustaa omia intressejään, sitä kukaan ei kiellä, mutta maamme on avoin kaikelle dialogille. 

-- Mitä Viroon tulee, tilanne on täysin toinen. Maata ei ollut olemassa toisen maailmansodan jälkeen, se oli osa Neuvostoliittoa, ja vasta 1980-luvun lopussa ja 1990-luvun alussa pääsi ilmoille tämä uusi chauvinistinen, russofobinen ja Venäjä-vastainen politiikka. Viroon luotiin apartheid-järjestelmä, ihmiset jaettiin kahteen kastiin, venäläisiin ja virolaisiin. Alkoi ihmisoikeuksien loukkaaminen, ilmaantui suuri ihmisryhmä, jolla ei ollut kansalaisuutta, ihmisiä joilla on ns. harmaa passi -- tällä tavoin luotiin Venäjä-vastainen poliittinen järjestelmä, joka ei ole rakentava. Amerikkalaiset eivät näköjään ymmärrä tätä. He eivät ymmärrä pienten Euroopan maiden historiaa, joten he luulevat, että tällainen politiikka Baltiassa on normaalia. He eivät ymmärrä, että se ei ole rakentavaa eikä vahvista turvallisuutta Pohjois-Euroopassa, vaan päinvastoin. Se on vaarallista, koska sellaiset maat kuin Viro voivat olla pikku aggressoreita, aggressiivisia kääpiöitä, jotka Venäjän vierellä provosoivat kaikin tavoin. Suomalaisia tällainen Viron ulkopolitiikka hävettää, koska me emme harrasta sellaista. Meitä myös hävettää Ukrainan käytös. Haluamme luoda tasapainoisen ja vakaan ulkopolitiikan.

-- Virossa on paljon ongelmia. Mutta Suomen ja Viron suhteiden erityisyys on sinä, että kansamme ovat kuitenkin läheisiä. Olemme suomalais-ugrilaisia kansoja, kielemme muistuttavat toisiaan, suhteemme ovat perinteisesti läheiset, se on paradoksaalista. Mutta täytyy sanoa, että maidemme ulkopolitiikka on hyvin erilainen ja sen tietävät kaikki. Viime aikoina, valitettavasti, Viron kansa ja Viro itsessään on etääntynyt Suomesta. 

-- Missä on Suomen talouskasvun salaisuus, ja miksi Viro ei pystynyt toteuttamaan satua Baltian tiikeristä? 

-- Täytyy ymmärtää että Viro on keinotekoinen valtio. Sanoisin jopa, että se ei ole suvereeni valtio. Se on USA:n vasalli ja samalla NATO:n miehitysvyöhyke. Virossa toimii käytännössä angloamerikkalainen miehitysjärjestelmä, siellä on NATO-joukkoja, niiden turvallisuuspalveluja, jotka valvovat myös sisäpoliittista tilannetta. Mitään poliittisia vapauksia ei ole, heti alkaa vaino, jos joku sanoo jotain venäläisistä kouluista tai venäläisten oikeuksista. Apartheid-politiikka nimenomaan jakaa ihmiset kahteen ryhmään, vähemmistöä syrjitään. Kuten missä tahansa vasallivaltiossa, tässä tilanteessa Viro ei itsenäisesti kykene kehittämänä talouttaan, yhteiskuntaa ja politiikkaa. Sen täytyy aina kysyä USA:lta ohjeita. Se on kuin lapsi, joka on kokonaan riippuvainen vanhemmistaan, ja jolla ei ole mitään oikeuksia. 

-- Suomen talous kehittyi voimakkaasti toisen maailmansodan jälkeen. Tärkeä tekijä olivat Neuvostoliitolle maksetut isot sotakorvaukset. Stalin teki johtopäätöksen siitä, että on parempi järjestää korvaukset niin, että Suomen teollisuus kehittyy ja Suomen valtiosta tulee taloudellisesti riippumaton. Näin tapahtui. Tiedän, että se oli Stalinin idea. Hän ei halunnut rangaista tai käyttää hyväksi Suomea, hän halusi nimenomaan kehittää Suomen taloutta. Suomessa kaikki tietävät sen, tämä ei ole mikään salaisuus. Tällä tavoin, kun sotakorvaukset oli maksettu, Suomen teollisuus sai isoja tilauksia Neuvostoliitosta. Samalla "suomettumisen" puitteissa maa pystyi integroitumaan länteen ja Euroopan unioniin. Eurosta tuli valuutta. Mutta se ei mitenkään pysäyttänyt rakentavia Venäjä-suhteita. Suhteemme kehittyvät edelleen menestyksekkäästi, Suomeen rakennetaan ydinvoimalaa, mikä on loistava esimerkki maidemme yhteistyöstä. Olemme naapureita, meillä on paljon yhteistä, meidän kannattaa olla yhteistyössä ja vahvistaa ystävyyttämme ja kauppaa. 


Sunday, September 2, 2018

Jälleen on yksi Novorossijan sankari astunut Taivasten valtakuntaan.

Александр Захарченко (1976-2018). Некролог.
Alexander Zaharchenko (1976-2018). Muistokirjoitus.

"Йохан, я баню подготовил". Это были последние слова Александра Владимировича, которые он сказал мне. Это было в конце торжественного ужина к Дню Республики в этом году. Но, к сожалению, из-за плотного графика делегации, в баню я в этот раз не успевал. Поэтому, эти слова остались последними для меня из его уст. Такое приглашение является особым знаком уважения для любого финна. -- В бане его резиденции я был уже раньше, когда Глава пригласил меня, моего финского товарища Януса Путконена и других гостей в свою сауну. Помню, как Глава меня крепко парил с вениками в парилке. Словно таким образом он укрепил меня. -- Александр Владимирович никогда не забывал сказать спасибо. Помню, как он поблагодарил меня за мой вклад в развитие и защиту Республики. Помню его яркие живые глаза, когда он смотрел на собеседника. Он всегда находил время для каждого. Он каждого любил, уважал, гордился. Благодаря ему, Донецкая Народная Республика и его народ стали непобедимыми. Его дух живет вечно в нас, сила его воли укрепляет нас, наших детей и внуков.

Хочу выразить соболезнования родным и близким Александра Владимировича.

Йохан Бекман
Представитель ДНР в Финляндии

"Johan, laitoin saunan valmiiksi". Ne olivat Alexander Vladimirovichin viimeiset sanat minulle. Hän sanoi ne Donetskin kansantasavallan päivän tämän vuoden juhlaillallisella ja istui hetken vieressäni. En kuitenkaan ikävä kyllä silloin ehtinyt saunaan delegaation aikataulun takia. -- Mutta kävin Donetskin kansantasavallan päämiehen residenssin saunassa aikaisemmin. Siellä hän vihtoi minua ankarasti koivuvastoilla. Se vihtominen vahvisti minua. Vilvoitellessamme Alexander Vladimirovich esitteli haavojaan: hän oli haavoittunut rintamalla yhteensä 28 kertaa. Muistan sen luvun. Luoti, sirpale, puukko, pommi. Erilaisia arpia oli eri puolilla vahvaa kehoa. -- Kun nyt ajattelen häntä, parhaiten Alexander Vladimirovichin muisto elää hänen katseessaan. Hän katsoi jokaista ihmistä sinisillä silmillään tarkasti, ystävällisesti ja kannustavasti. Hänellä oli aikaa jokaiselle ja hän suhtautui jokaiseen keskustelukumppaniinsa arvostavasti, mielenkiinnolla ja oli heistä ylpeä. Hänellä oli aikaa kiittää ihmisiä. Minuakin hän kiitti siitä mitä olen tehnyt tasavallalle. Se kiitos oli arvokas mutta ehkä kuitenkin arvokkain oli se vihtominen. -- Alexander Vladimirovich teki Donetskin kansantasavallasta ja sen kansasta voittamattoman. Hänen tahdonvoimansa elää meissä, lapsissamme ja lapsenlapsissamme ikuisesti. -- Esitän surunvalittelun hänen omaisilleen ja läheisilleen.

Jälleen on yksi Novorossijan sankari astunut Taivasten valtakuntaan. 



Friday, March 30, 2018

Venäjän ulkoministeriö vastasi Lontoolle kahdella Dostojevski-sitaatilla Rikoksesta ja rangaistuksesta; lue sitaatit suomeksi



Salisburyn väitetystä myrkytyksestä, väitetystä myrkystä tai uhreista ei ole mitään todisteita. On vain brittien ja länsimedian toistamia ristiriitaisia huhuja ja valheita. Brittimedia tai brittiviranomaiset eivät ole pystyneet esittämään yhtäkään todistetta mistään. Jos joku tässä asiassa on ”haili laikli”, niin se, että koko Novichok-houre on brittien keksimää valhetta, pahuuden teatteria, jota länsimainen valtamedia kritiikittä toistaa.  

Päin vastoin, on todellakin ”haili laikli”, että koko myrkytystä ei ole edes tapahtunut, ei ole mitään uhreja, eikä mitään myrkkyäkään. Ainoa tosiasia tässä jutussa on se, että Skripal-niminen tyyppi on todellakin olemassa, ja on olemassa myös Salisbury, joka brittiläisen yläluokan hienostuneella aksentilla lausutaan ”sööuulsbri”. Skripalin tai hänen väitetyn tyttärensä olinpaikoista tai väitetystä myrkytyksestä ei ole mitään todisteita. 

Tämä tapaus on todistanut ainoastaan sen, että Venäjä-vastaisen sodan aivot ovat Lontoossa.  

Suomalaisen ja muun valtamedian rappiosta kertoo se, että yksikään suomalainen toimittaja ei ole uskaltanut kyseenalaistaa brittien härskejä valheita, vaikka on aika selvää, että suomalaisistakaan toimittajista tuskin kukaan niihin todella uskoo. Sääliksi käy valtamedian maksettuja trolleja, jotka valehtelevat ammatikseen. Eikö heitä hävetä? 

Kansanedustajista sentään Tuomioja, Mustajärvi ja Packalén ovat esittäneet selvän protestinsa brittien ilmeisiin valheisiin. Kiinnostavin on Packalén, joka kokeneena rikostutkijana osasi hyvin blogissaan kiistää brittien version. 

Tilanne on sama kuin Irakin sodan kynnyksellä, kun brittien kehittämää valhetta Saddamin olemattomista joukkotuhoaseista käytettiin sodan valheellisena oikeutuksena. Koko maailma tietää sen valheeksi, kuten tietävät myös valheeksi brittien nykyiset sekavat houreet. Mutta maailma tietää myös, minkälaiset kostokampanjan kohteiksi joutuivat Irakin joukkotuhoase-valheen paljastaneet amerikkalaiset. Myös Syyriassa angloamerikkalainen blokki on jo pitkään yrittänyt epätoivoisesti lavastaa myrkkyiskua ja käyttää sitä oikeutuksena hyökkäykselle. Venäjä on onnistunut torjumaan tämän sotauhon.  

Brittien pahuuden teatteri on kehitetty sodan oikeuttamiseksi, mikä on vaarallista. Brittien pahuus on nyt niin syvää, että ne ovat nyt valmiit mihin tahansa rikoksiin missä tahansa, saadakseen mustamaalattua Venäjää. 

Suomessa Salelle oli selvästi hirveän vaikeaa se yhden diplomaatin karkottaminen. Salea käy ihan sääliksi. Lohtua asiassa tuo se, että en ole vielä havainnut kenekään suomalaisen todella uskovan brittien valheisiin, eikä niihin näytä uskovan edes Sale. Valtamedian toimittajat ovat erikseen, koska he valehtelevat ammatikseen, mutta eivät hekään oikeasti usko. Hillotolppa-Timpan sanomisilla ei ole mitään merkitystä, koska hänen valepuolueellaan ei ole mitään kannatusta, eikä ole edes mitään puoluetta. Ehkä Timppa saa kohta jonkun suojatyöpaikan Lontoosta? 

Venäjän ulkoministeriön lehdistöpäällikkö Maria Zaharova on ottanut kantaa brittien ulkoministerin Boris Johsonin eiliseen yritykseen siteerata kirjailija Fjodor Dostojevskiä ja hänen monelle suomalaisellekin tuttua romaaniaan Rikos ja rangaistus. Zaharova vastasi Johnsonille kahdella sitaatilla Rikoksesta ja rangaistuksesta, joissa Dostojevski kirjoittaa todisteiden merkityksestä. Tuskin on sattumaa, ettei suomalainen valemedia kirjoita tästä sanaakaan, vaikka Dostojevski ja Rikos ja rangaistus ovat monelle suomalaiselle tuttuja ja rakkaita. Ohessa Venäjän ulkoministeriön vastauksena Lontoolle esittämät kaksi sitaattia Dostojevskin Rikoksesta ja rangaistuksesta (osa VI luku II, kappale 14, sekä osa IV luku V kappale 27), joissa rikostutkija Porfiri Petrovich pohtii epäilyjen ja todisteiden merkitystä (alleviivaukset lisätty):

”Kaikki nämä huhut ynnä muut seikat synnyttävät päässäni ajatuksia. .. Mitä tulee vanhuksen selityksiin asiasta, ovat ne pelkkää lorua. .. Ajatusten on pakko kääntyä tiettyyn suuntaan. Sadasta kaniinista ei milloinkaan tule hevosta, eikä sadasta epäilystä todistetta, sanoo englantilainen sananlasku. Tuo on kuitenkin pelkkää järkeilyä ja tässä on vapauduttava omista mielikuvista, sillä tutkintatuomari on vain ihminen hänkin. .. Minä sanon teille että te olette sangen kärsimätön ja sairas. .. Se on syntynyt unettomina öinä, jalon vihan vaikutuksesta. .. Todisteet ne lopultakin yksin tulevat kysymykseen.”

"Te ehkä sanotte: mutta todisteita! No otaksukaamme, että todisteita on olemassa, mutta todisteilla, kuoma kulta, on yleensä kaksi puolta, ja minä olen tutkintotuomari, siis vain heikko ihminen, niin sanoakseni; sen täytyy itseni tunnustaa. Mieluiten tahtoisin tehdä tutkimukseni matemaattisella selvyydellä, niin selväksi kuin kaksi kertaa kaksi on neljä, tahtoisin mieluiten esittää todisteen, joka sisältä täydellisen ja kiistämättömän matemaattisen totuuden." 

Maria Zaharovan lehdistötilaisuus Dostojevski-sitaatteineen: http://www.mid.ru/ru/foreign_policy/news/-/asset_publisher/cKNonkJE02Bw/content/id/3145417#9


Monday, March 19, 2018

Suomalainen "rauhanpuolustaja" Kirsti Era haukkui suomalaisia Krimin-kävijöitä "sioiksi"

Rauhanpuolustajat-niminen järjestö natisee liitoksissaan, koska sen johtoporras tukee sekä Donbassiin perustettuja kansantasavaltoja että Krimin palauttamista Venäjään. Äskettäin Krimillä vieraili suomalaisen turistidelegaation mukana Rauhanpuolustajien johtokunnan jäsen Marjaliisa Siira, joka omin silmin kävi todistamassa, että Krimillä ei ole mitään "miehitystä". Rauhanpuolustajien sekavan julkilausuman mukaan siellä olisi "miehitys", mikä tarkoitaa, että Rauhanpuolustajat eivät edes käsitä termin "miehitys" merkitystä. Ilmeisesti rauhanpuolustajissa ei tiedetä, että 97 % Krimin asukkaista äänesti Venäjään paluun puolesta. Tämä tarkoittaa, että Suomen Rauhanpuolustajat vihaa demokratiaa. Tästä on todisteena myös se, että Rauhanpuolustajien nettihäirikkö ja vihapuhuja Kirsti Era kehtasi FB:ssä solvata suomalaisia Krimin-kävijöitä "sioiksi". Rauhanpuolustajien Siira vieraili Krimillä useamman päivän, osallistui turistidelegaation matkaohjelmaan ja maksoi matkansa tietysti itse, kuten muutkin turistit. Kun suomalaisturistien asuttama sanatorio sattumalta muuttui presidentinvaalien äänestyspäivänä vaalihuoneeksi, pääsi myös Siira seuraamaan äänestystapahtumaa. Tämän jälkeen rauhanpuolustajat tuskin voi väittää, että Krimillä olisi "miehitys". Paljonko näitä väitettyjä miehitysjoukkoja ja poikkeustilaa Siira on mukamas nähnyt? Krimillä on täysin rauhallista, ihmiset ovat iloisia päästyään takaisin Äiti-Venäjän turvalliseen syliin, mitä myös Siira oli todistamassa. Ilmeisesti Rauhanpuolustajissa ei edes tiedetä, mitä "miehitys" tarkoittaa. Aikaisemmin myös toinen Rauhanpuolustajien johtohahmo Stig Lång vieraili Donetskin ja Luganskin kansantasavalloissa suomalaisen turistiryhmän mukana. On hyvä, että rauhanpuolustajissa on ihmisiä, jotka haluavat käydä paikan päällä todistamassa, mitä maailmalla tapahtuu. On hienoa, että näiden aktivistien toimesta Rauhanpuolustajat on omalta osaltaan tunnustanut sekä Donbassin uudet kansantasavallat että Krimin palauttamisen Venäjään ynnä Krimillä järjestetyn presidentinvaalien äänestyksen, jossa Putin sai odotetusta 92 % kannatuksen.

Sunday, March 18, 2018

Yhteenvetoa Venäjän vaaleista

Kansainvälisten vaalitarkkailijoiden lehdistötilaisuus Krimillä 18.3.2018.

Terveisiä Krimiltä, olin täällä Venäjän presidentinvaalien keskusvaalilautakunnan akkreditoimana kansainvälisenä vaalitarkkailijana. Olen aikaisemminkin tarkkaillut Venäjän ja muita vaaleja, mm. kuusi vuotta sitten edellisiä Venäjän presidentinvaaleja. Muutama sana yhteenvedoksi. Krim osallistui Venäjän presidentinvaaleihin nyt ensi kertaa. Äänioikeutettuja oli noin 1,5 miljoonaa ja Putin sai täällä noin 92 % kannatuksen viimeisten tietojen mukaan. Olin täällä myös neljä vuotta sitten tarkkailemassa Krimin kansanäänestystä, mikä oli tietysti merkittävä historiallinen tapahtuma. Se vapautti demokratiaa koko maailmassa ja sai monet eurooppalaisetkin kansat tuntemaan vapautta ja vaatimaan omia kansanäänestyksiään.

Venäjällä on poikkeuksellisen avoin äänestysprosessi, nytkin näitä presidentinvaaleja oli akkreditoitu tarkkailemaan noin 300 ulkomaalaista vaalitarkkailijaa, joista 43 Krimillä. Nämä ulkomaalaiset ovat erilaisia omien alojensa kokeneita tuntijoita ja vaalitarkkailijoita, kuten entisiä tai nykyisiä kansanedustajia, politiikan tutkijoita, järjestöihmisiä ja muita asiantuntijoita ympäri maailmaa. He edustavat monenlaisia instituutioita ja järjestöjä. Moskovaan oli akkreditoitu kaksi suomalaista vaalitarkkailijaa, Kanerva ja Kivelä. Myös kolmas suomalainen kansanedustaja oli tulossa, mutta perui viime hetkellä. Suomesta oli siis yhteensä neljä akkreditoitua vaalitarkkailijaa. Kaiken kaikkiaan kansainväliset vaalitarkkailijat ovat mielenkiintoista porukkaa, jotka tietävät paljon omasta maastaan ja sen Venäjä-suhteesta sekä kansainvälisestä tilanteesta. Tänään keskustelin mm. Saksan, Malesian, USA:n, Afganistanin ja Venezuelan vaalitarkkailijoiden kanssa, eilen vaihdoin muutaman sanan Ruotsin ja Norjan tarkkailjoiden kanssa. Muuten, seurassamme ollut saksalainen kansanedustaja Ulrich Oehme oli ensimmäinen Venäjän Krimillä käynyt Bundestagin jäsen. Ulkomaisten vaalitarkkailijoiden lisäksi Venäjällä oli tuhansittain paikallisia venäläisiä vaalitarkkailijoita, jotka edustavat erilaisia järjestöjä ja instituutioita, mm. ehdokkailla oli omia päivystäviä tarkkailijoitaan kaikissa vaalihuoneissa.

Seurassani ensimmäinen Bundestagin jäsen Krimillä, Ulrich Oehme. Oikealla Manuel Ochsenreiter, tunnettu Donbassin, Krimin ja Syyrian kävijä. 

Näissä vaaleissa onnistunutta oli kaikkien ehdokkaiden näkyvyys: jopa ääriliberaali Sobchak sai miltei rajattomasti media-aikaa pääkanavilla ja saavuttikin kohtuullisen mukavan äänisaaliin tullen neljänneksi. Sama koski muitakin ehdokkaita, jotka kampanjoivat aktiivisesti jalkautumalla eri tahoille tv-kameroiden seuraamina. Oikeistososialidemokratiaa edustava kommunistipuolueen Grudinin sai muhkean äänisaaliin ja tuli toiseksi. Muutkin ehdokkaat olivat hyviä, kuten antineuvostolaista ortodoksista konservatismia edustava räväkkä Zhirinovski, joka on edelleen erittäin tärkeä purkautumiskanava venäläisten kansallis-patrioottisille tunteille ja geopoliittisille pohdinnoille. Muista ehdokkaista Titov edusti tyylikkäästi menestyviä yrittäjiä ja Suraikin äärivasemmistolaisia Stalin-mielisiä. Jokaiselle siis jotakin.

Itse saavuin Krimille kuitenkin jo paljon aikaisemmin, seuranani suomalainen turistidelegaatio, jonka tavoitteena oli kehittää Suomen ja Krimin suhteita. Mukana olivat suomalais-venäläisen RUFI-ystävyysseuran Daria Skippari-Smirnov, Rauhanpuolustajien Marjaliisa Siira ja perussuomalaisten Eero Hult. Useissa seminaareissa ja lehdistötilaisuuksissa kehitettiin suomalaisten viisumivapautta Krimille, Suomi-keskuksen perustamista ja suoraa lentoa Helsingistä Simferopoliin. Mukana keskusteluissa olivat myös Krimin suomalais-ugrilaisten kansojen, kuten virolaisten, mordvalaisten, komien ja marien yhteisöjen edustajat, löytyipä Jaltalta myös ainakin yksi suomalainenkin. Yhdeksi ongelmaksi havaittiin suomalaisten heikot tiedot Krimin tilanteesta, mikä tietenkin liittyy Suomen median jatkuvasti levittämiin valheisiin ja myös Suomen ulkoministeriön levittämään disinformaatioon. On muistettava, ettei "ulkoministeri" Soinilla ole mitään mandaattia lausua Suomen ulkopolitiikasta johtuen hänen "puolueensa" alle 1.4 prosentin kannatuksesta. Suomalaisessa turistidelegaatiossa ei ollut Venäjän keskusvaalilautakunnan akkreditoimia kansainvälisiä vaalitarkkailijoita, mutta kun suomalaisten asuttamaan Jaltan sanatorioon sattumalta avattiin sunnuntaina vaalihuone, pääsivät suomalaisetkin seuraamaan äänestysprosessia läheltä.

Krimillä äänestys sujui kaiken kaikkiaan rauhallisesti ja hyvän ilmapiirin vaallitessa. Krimin vapaa demokratia, neljän vuoden takainen kansanäänestys ja tämänpäiväinen presidentinvaali, antavat paljon toivoa kaikille maailman ihmisille. Varsinaisista rikkomuksista mainittakoon ulkomailla venäläisiin kohdistunut häirintä, kuten Ukrainan täysin häikäilemätön päätös estää Venäjän kansalaisia äänestämästä diplomaattiedustustoissaan. Myös Suomessa Putin-vastaiset omituiset mielenosoittajat häiritsivät äänestämään tulleita Venäjän kansalaisia Helsingissä. Venäjällä lauantaina ja sunnuntaina kaikki vaalikampanjointi on kielletty, mutta sääntöä kierretään kampanjoimalla ulkomailla äänestyspaikoilla tai peräti estämällä venäläisiä äänestämästä. Myös Helsingin yliopisto levitti sähköpostilistoillaan vaalien alla materiaalia, jonka tarkoituksena on painostaa äänestäjiä. Ongelma on vakava, koska Helsingin yliopiston palveluksessa on ja siellä opiskelee paljon Venäjän kansalaisia. Sama ongelma oli Helsingin yliopiston osalta havaittavissa myös viime vaaleissa. Kaiken kaikkiaan Venäjään kohdistuneet provokaatiot ja länsimedian, erityisesti suomalaisen median likainen propaganda ja valheet olivat näiden vaalien alla ja aikana täysin ennenkuulumattomia. Täysin häikäilemätön oli myös "sopivasti" vaalien alla tapahtunut kahden venäläisen väitetty myrkyttäminen, jota käytettiin massiiviseen kansainväliseen mustamaalauskampanjaan ilman ensimmäistäkään todistetta.

Huvittavaa kyllä, länsimaat ovat vuosia vaatineet Venäjällä demokratiaa, mutta kun Venäjällä sitten äänestetään vapaissa vaaleissa, länsimaat puhkuvatkin demokratia-vihaa, häiriköivät ja uhkailevat Venäjää, levittävät häikäilemättömiä valheita medioissaan ja määräävät Venäjälle sanktioita. Syntyy käsitys, että länsi vihaa demokratiaa. Länsimaiden kannan todistaa valheelliseksi se, etteivät länsimaat tai länsimediat mitenkään edes kiistä Putinin korkeaa suosiota tai krimiläisten valtaenemmistön halua liittyä Venäjään. Kysymys on siis vain demokratia-vihasta. Lännessä pelätään, että sielläkin kansalaiset alkavat vaatia oikeuksiaan ja kansanäänestyksiä, miten on käynytkin. Näiden vaalien aikana hassuin oli kahdeksan EU-ulkoministerin julkilausuma, jossa kiistettiin Krimin vaalien laillisuus. Tähän demokratian vastaiseen provokaatioon löytyi siis vain kahdeksan vapaaehtoista ulkoministeriä. Edes hillotolppa-Soini ei ollut mukana tässä joukossa, johtuen juuri varmaankin hillotolpasta.

Suomessa erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat ja HS julkaisivat näidenkin vaalien alla tapansa mukaan paljon suoranaisia valheita, mutta viime vaalien kaltaiset provokaatiot, joissa Sanoma-konsernin toimittajat häiriköivät netissä ja äänestyspaikoilla, eivät sentään toistuneet. Olisiko syynä se, että Sanoma-konserni on sitten viime vaalien heitetty ulos Venäjältä ja joutunut kaikenlaisten ikävien skandaalien ryvettämäksi. Viime vaaleissa nähtiin myös tökeröitä provokaatioita, joissa vaalit leimattiin jo etukäteen vilpillisiksi erilaisten tekaistujen nettivideoiden avulla. Tätä taktiikkaa yritettiin jossakin määrin nytkin, mutta ilman mitään uskottavuutta.

Todellinen rimanalitus oli YLE-toimittaja Matti Rönkä, joka kehtasi parjata paljon ääniä saanutta ja aidosti suosittua Zhirinovskia pelleksi. Myös monet muut suomalaiset toimittajat levittivät täysin häikäilemättömiä vaaleihin liittyvä valheitaan erityisesti Twitterissä, mikä antaa aiheen olettaa, että nimenomaan valehtelu on elinehto työsuhteen pysyvyydelle. Hyvä esimerkki on YLE:n Antti Kuronen, joka twiitissään väitti, että suurin osa venäläisestä oppositiosta "elää ulkomailla" ja vaalit pitäisi siksi "diskvalifioida". Tosiasiassa vasemmisto-, oikeisto- ja liberaalioppositiolla on merkittävää kannatusta nimenomaan Venäjän sisällä ja se näkyy duumassakin selvästi. Tällaisen valheellisen väitteen voisi jättää omaan arvoonsa, ellei sitä olisi esittänyt 500 miljoonan euron budjetista nauttivan Yleisradion toimittaja. Tuskin sattumalta Kuronen ei ole saanut akkreditointia Donbassin kansantasavaltoihin, eikä varmaan saa jatkossakaan. Yksi selvä valhe oli myös väite siitä, että ehdokkaiden vaalikampanjointi olisi ollut jotenkin vaisua. Tämä ei pidä paikkaansa, koska eri ehdokkaat kampanjoivat poikkeuksellisen aktiivisesti erilaisissa tilaisuuksissa ja tämä oli hyvin esillä federaation kanavilla. Huvittavia ovat myös ulkoministerinä esiintyvän Soinin erilaiset Ukraina-kannanotot, vaikka hänen "puolueensa" alle 1.4 % kannatuksella ei ole minkäänlaista mandaattia.

Tosiasiassa Krimilläkin on huomattu, että Suomi on käytännössä tunnustanut Krimin Venäjään palauttamisen, kuten se on myös de facto tunnustanut Donbassin uudet kansantasavallat, mistä suomalaisten aktiivinen osallistuminen Krimin ja Donbassin kansantasavaltojen toimintaan on osoituksena. Myös perussuomalaisilta ja rauhanpuolustajilta saatu tuki venäläiselle Krimille vahvistaa Suomen uutta linjaa. Summa summarum, lopputulemana on täysin selvää, että Venäjä kansan ääni on kuultu ja Putin on saanut vahvan mandaatin uudelle kaudelle. Suomen ulkopolitiikkaa johtaa Sauli Niinistö, joka on onnistunut rakentamaan hyvät ja luottamukselliset suhteet Venäjän presidenttiin.

Krimin matkailu jatkuu. Seuraava suomalaisdelegaatio lähtee huhtikuussa Jaltan talousfoorumiin, myös uusia turistimatkoja on luvassa. Lisätietoa löytyy sivulta kriminmatkat.com.